Gå til innhold

Er jenta mi veldig stor for alderen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mage himler med øynene og synes hun er veldig stor når jeg forteller hvor tung og lang hun er. Er hun virkelig så stor for alderen??

Hun er 5 mnd, 69 cm lang og 8100 gram. Synes ikke hun er så altfor stor jeg. Hun ser ikke tjukk ut ihvertfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oiiii det er stor ja... kanskje du ikke skal gi så mangen måltider pr. dag ?

Skrevet

Jeg fullammer enda, og hun får spise når hun vil ha. Her er det selvregulering. HS sier hun ligger fint på kurva si.

Skrevet

er vel ikke så ille det vel!?

sikkert ei flott jente. ho har jo lengda for den vekta.

Skrevet

var hu stor når hun ble født da? å du må ikke sulte henne som h*n over sier, det retter seg ut etter vert ser du.

Skrevet

Så lenge du ammer skal du ikke bekymre deg for vekten. Ligger hun fint på kurven sin så er jo alt supert. Mye bedre med barn som er litt godt holdt enn de som er veldig tynne. Fint å ha noe å tære på dersom de skulle bli syke.

;)

Skrevet

hmmmm hva er vitsen med å være anonym først også signere med nick.. kanskje du glemte anonym knappen nåja !

Skrevet

Jenta mi er 68 cm og 8630 g og vi har fått beskjed om at hun har funnet sin kurve som hun følger fint. Hun får mme da.

Skrevet

Hun var 3800 gram når hun ble født, så hun har alltid vært en stor flott jente. Har begynt litt med smaksprøver av grøt for å se om hun kan klare seg litt lenger mellom hvert måltid for hun spiser lite og ofte.

Nei, har INGEN planer om å nekte henne mat når hun vil ha!!

Skrevet

Jenta mi var 69 cm og 8570g da hun var 5 mnd ( 52 cm og 3770g ved fødsel).

Gutten min var 67,5 cm og 7680 g da han var 5 mnd (52 cm og 4054 g ved fødsel)

Jenta mi var god og lubben,mens gutten min er akkurat passe...

De vokser det fort av seg, jenta mi la ikke like fort på seg etter dette.. Hun hadde en forkjølelse,opkastsyke + at hun begynte å gå når hun var 10 mnd, så hun ble fort ei slank jente,var glad hun hadde litt å ta av.. Så bare kos deg med jenta de sånn som hun er du:)

Skrevet

Ble litt usrr nå med ikke anonym og anonym... Vet ikke hvorfor jeg ble anonym to ganger.. Har hengt seg opp litt her!!

Skrevet

Frøkna mi var 7900 gram og 64 cm på 4 måneders-kontrollen, så din blir ei sylfide i forhold til min ;) Spent på hvor mye større hun blir til 5 månederskontrollen, det blir nok over 8100 gram, og under 69 cm.

Skrevet

Jenta mi var 71cm og 8850g på 5mnd kontrollen, og 73cm og 9530 når på 6 mnd kontrollen. Så hun er også stor, men følger sin egen kurve fint, gjorde ett kjempesprang frem til 6 uker da hun var "normal" ved fødsel, 52cm og 3530g. Synes det er bra de er litt store, og har litt å tære på vis de skulle bli syke el. Hun har også blitt fullammet frem til nå nesten :-)

Skrevet

Se litt lenger ned du :) Var ikke planen å vere anonym!

Skrevet

Jeg har ei bitte lita tulle på 60 cm. og 4500g. Hun er 4,5mnd. Hun er for sped, selv om hun har kommet seg veldig den siste mnd. Har gått fra å være undervektig til veldig sped. Det jeg vil si er: vær glad barna deres har bollekinn, det er godt å hsa noe å gå på. Vi skulle ønske det var oss, men nå jobber vi veldig med saken, og håper vi kommer etter!

Skrevet

Jeg har ei jente som er lang og tynn,6 mnder,69 cm,6880 g,men hun spiser det hun orker og hs sier at så lenge barn følger sin egen kurve er det ok:) Hun var 3540 g og 52 cm ved fødsel.

Så jenta di er helt sikkert passe:)

Skrevet

Bare bra at jenta di er i godt hold:) Gutten vår er bare 3 mnd, og veier snart 9(!) kg. HS synes dette var bare bra, han får bare morsmelk og vokser fint på sin kurve. Får masse kommentarer, men så lenge vi vet han er sunn og frisk er alt bra! Babyer er forskjellige, og vokser forskjellig også. Sånn er det bare.

Skrevet

Nesj, mi var 68,5 cm og 8275 gram da hun var 5 mnd... Det er bare folk med tynne små barn som er misunnelige...

Skrevet

barnet ditt er helt fint skal du se!;) så lenge barnet følger sin egen kurve er det fint,.

datteren min var ved 5 mnd pluss en uke 70 cm lang og 8900 gram. hun var 4500 ved fødsel og 50 cm lang. helsestasjonen sier hun har kjempefin vekt i forhold til lengde. ikke tenk på det du!!

klemm!!

Skrevet

jenta di er nok kanskje litt stor, men helt sikkert innenfor det vanlige.. siden HS sier at alt er bra! Og det er jo bare godt at de har litt å ta i! ;)

Skrevet

Hun er akkurat passe :-)

Min gutt var 11,3 kg ved 5 mnd, nå er han 6 mnd og 11,9 kg. 71 cm lang...

Skrevet

hun er jo stor for alderen, men hun er jo lang så vekta er jo ikke så mye. Jenta vår var også ca 8 kg når hun var 69 cm.

Ikke bekymre deg du:)

Eldsten her i huset var 10,5 kg og 74 cm når han var 6 mnd.nå er han en lang slank gutt på 4 år.

Skrevet

Får også høre at gutten min er stor, men bare på en positiv måte. Er stor, sunn og nydelig :-) Han var 71 cm og 8820 g på 4 mnd kontrollen... hehe, slå den :-P (4140 g og 52 cm ved fødsel)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...