Gå til innhold

Hvor mye mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal man gi per måltid? Har tenkt meg på en aldri så liten fest, og har dessverre ikke fått pumpet meg noe særlig. Skal derfor gi mme, men vet ikke hvor mye jeg skal gi henne. Prøvde den ferdige fra nan i går, da drakk hun nesten hele (200ml). Hun hadde litt vondt i magen i dag... Noen annen mme som er "snillere" for magen?

Håper dere kan hjelpe meg!

På forhånd tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Collett kan være bedre, men min fikk skikkeli vondt i magen av collett.

Kan være hun fikk for mye?

Hvor gammel er hun?

Skrevet

Glemte å si det;) Hun er bare 8 uker gammel...

Skrevet

Da min gutt var rundt 8 uker så ville han ha rett over 100 ml.

Kan være hun fikk for mye

Skrevet

Der gikk det litt fort.

Kan være hun fikk vondt i magen for at hun fikk for mye, men man må nesten prøve seg frem.

Skrevet

Ja, kanskje det.. Men hun hadde ikke vondt i magen i natt. Fikk måltidet med mme i går kl. 2000 og jeg merket ikke at hun hadde magevondt før i morges ved 0800 tiden. Kan det allikevel komme av for mye mme i går kveld tror du?

Gjest supersnupp
Skrevet

Tror jeg ville ha starta med 80-100 ml jeg, så må a heller få påfyll hvis hun fortsatt er sulten, husk mme ofte er mere mettende og mer tungfordøyelig enn det mm er.

du kan kjøp maltekstrakt å ha oppi, 1 ts eller noe sånt.

Har hatt to flaskebarn selv og lilletuppa snart 6 mnd drikker 120-150ml pr måltid(ikke storspiser hu da)

Skrevet

Ja, det ble kanskje litt mye.. Er jo litt redd for å dra på fest nå da, vurderer og komme hjem og amme og ikke drikke. Vil jo ikke at hun skal ha det vondt fordi mamma ville ha en fest. Det blir jo så fall mme ved flere enn 1 måltid... Skal prøve å pumpe litt, men ikke lett å få ut så mye etter hun har drukket..

Gjest supersnupp
Skrevet

Vanskelig å si, kan være litt vanskeligere å bæsje så det kan jo være det, derfor maltekstrakt oppi. Har brukt det fra dag 1 (i 1-2 flasker pr dag) på begge mine.

Har gitt flasker hele tiden på to barn pga medisin som jeg tar så jeg har litt erfaring nå .....tror jeg da:)

Gjest supersnupp
Skrevet

Å du.....kos deg på fest du, så leng hun tar flaska er det ikke noe problem med mme eller mm,

Skrevet

Kjøper du vanlig malteekstrakt på butikken? Flytende? Har du det i mme før du varmer det og rister flasken da eller? Hvor mye på 100 ml ca tror du?

Gjest supersnupp
Skrevet

Står sammen barnematen, glasskrukke med brun seig malt oppi.

jeg bruker å ha oppi malt til slutt når melka er ferdig blanda og ferdig varma.1 ts på 100 ml, uansett så er det ikke farlig, det er sundt og regulerer magen godt, det verste som skjer er at hun besjer en gang ekstra:) det er ikke sånn at det blir diare av det nei, det bare hjelper magen litt:)

Skrevet

Supert, da skal jeg prøve det!

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare en fredagskveld!

God helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...