Gå til innhold

4 mnd. Blid som ei lerke! MEn på HS?? Ikke tale om:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så frustreeeeeerende:(

Han er bare så snill, og smiler og ler hele dagen. Er liksom aldri no plunder. MEEEEN.... Når vi er på helsestasjonen er det Mr.Umulius fra vi kommer til vi går (omtrent). Bare sutrings og gjør ingenting av det han gjør hjemme..

F.eks hjemme:

1. Han ligger på magen og studerer alt med strak hals uten problemer

2. Han griper etter ting når du vifter det foran han

3. Ruller seg rundt

4. Følger blikket

5. LER

6. SMILER

7. LER!

+ + + + +

Hvorfor er han sånn på HS? Jeg stresser han ikke, godprater med han som jeg alltid pleier å gjøre. Men noe slår feil. Tydeligvis.

Kom på en ting: de legger alltid møtene når han pleier å spise... Kjipt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan prøve å gi han mat rett før dere skal på helsestasjonen i stede for å vente til etterpå...

Skrevet

Høres akuratt ut som tulla mi. Hun er 6 mnder og siden hun var 4 mnd så har hun vært slik som sønnen din når hun er på helsestasjonen.

Blir helt frustrert jeg,for hun er jo verdens blideste og godeste jente ellers. Men når hun kommer inn til hs og resten av barselgruppa vil hun ikke ligge på gulvet med de andre babyene,bare sutre og gråte. Hylskriker hvis hs prater til henne.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Da sier du til dem at det ikke passer på det og det tidspunket!

Her er snulla helt hyper på HS...får kommentarer om hvor aktiv hun er, men det er hun jo til vanlig også!:P

Tar dere med egne leker forresten?

Skrevet

Var samme greia her på 3mnd-kontrollen, men da var han trøtt også da.. Skal på 4-mnds på mandag, spent på åssen det blir...

Skrevet

Jeg har tatt med et par leker. Men er han interessert i de der? Neeeeida. Håpløst ass :(:(:(

Skrevet

Kjenner meg godt igjen! Men tror ihvertfall min gutt merket at jeg er litt stresset. For på første barselgruppe så var han den eneste som var helt umulig. Og siden har jeg jo tenkt på gru på disse møtene. Første gang var han sulten (og ammer ikke så kunne ikke slenge ut pupp som de andre og han var altfor stresset til å konsentrere seg om flaske). Andre gang så var møtet midt i hans sovetid om formiddag. Derfor gikk jeg ut en halvtime tidligere for at han skulle sove i vognen. Tror du han sov i vognen? Neida, sovnet 2 minutter før vi skulle inn på HS ,-) Og våknet med en gang han hørte de andre babyene. Ble til atj eg hadde ham mest på fanget mens de andre babyene lå der og strålte...men men er jo ikke på utstilling han skal og denne gang var det ikke bare han som hadde en dårlig dag. Men mat i forkant og forsøk på å få en lur i vognen før man skal er nå eneste tipset jeg har. Ellers bare ta det som det kommer...

Skrevet

Du stesser ikke barnet. Men er du stresset selv, så merker han det og blir usikker.

Mange opplever helsestasjonsbesøkene som en belastning. Det skal ikke være slik.

Har du en frisk unge og føler deg trygg/ kan søke støtte eller diskutere ting med andre oppegående personer, ja så er det vel ingenting i veien for å velge bort helsestasjonen?

Skrevet

Så jeg kan velge bort HS? Hm.. Det er jo litt trist det også da.. Men det er liiiiite fristende neste gang vi skal dit. Da er det vaksine nr2 som skal til pers! Og jaddddda.. Det var bare han som skreik etter vaksinen sist, og jeg var i TILLEGG den eneste som ikke grua meg til at han skulle få den?! Slå den! Og typisk nok blid på ettermiddagen/kvelden.

Uansett...

Småfolk kan jo ikke noe for hvordan de er, stakkars.. Men det er bare så blæ når han er deeet sjarmtrollet ellers. Ekkelt å tenke på hva de andre tenker om meg. Sånn er det bare. Veit jeg skal drite i det, men dere kan vel tenke dere hvordan det er :/ blæ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...