Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Hver gang vi krangler, så begynner han å rakke ned på meg. Og han sparer ikke på kruttet for å si det sånn. Vi hadde en forferdelig krangel i går, og da fikk jeg høre at jeg var verdiløs for ham, jeg gjorde meg selv ekkel og han hadde bare lyst å spy på meg, jeg var kvalmende, en jævla fitte pluss diverse annet. Han sier at dette er ting han sier når jeg "har den oppførselen" (så det er jo selvfølgelig alltid jeg som har skylden...) Dette sårer meg noe helt grusomt. Han rakker meg virkelig ned, og det virker nesten som han tenker ut kommentarer på forhånd, for hver gang kommer det styggere og styggere kommentarer mot meg. Er det helt normalt å si sånne ting til konen sin?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Nei det er ikke normalt og det skal du ikke finne deg i! Forlat rommet/situasjonen når han blir sånn. Med en gang! Det sies at dette er den største pekepinnen på om et par vil holde sammen; hvordan man avslutter en krangel. De som hele tiden eskalerer og starter med personangrep har ikke nubbesjans, dessverre..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 En sånn mann reiste jeg fra engang. Beste jeg kunne gjort for meg og barna! Nei,det er ikke normalt.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Er det jeg eller han som er problemet her? Jeg har slitt mye psykisk, og jeg trenger støtte. Han kjefter fordi jeg har et dårlig selvbilde og sier jeg må skjerpe meg. Jeg prøver å forklare han at for at jeg skal klare det, trenger jeg hans hjelp og støtte, positive kommentarer og skryt. Har også fortalt at jeg ønsker ikke å være slik, og skulle ønske jeg kunne ha høyere tanker om meg selv, men det har jeg altså ikke. Ikke kommer jeg til å få det heller, når jeg aldri får høre noe positivt. Hovedinnlegger.
Mamman til A&D Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 dette er ikke et sunt forhold, og du burde enten gå i fra han, eller få hjelp utenifra, som en familiepsykolog eller noe slikt.. du må aldri begynne å tro på det han sier, for det er ikke sant. det er stygge ord, ment for å såre. og du sårer ikke den du er glad i, med vilje...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Bare glem å få støtte fra denne fyren. Det lille han klarer å bygge opp vil han rase ned igjen ved neste krangel. Håpløst!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 Jeg trodde ikke det jeg heller...det er vanskelig. Utrolig vanskelig. Vi har slitt mye, men vi holder sammen. Men disse tingene knekker meg, og jeg er redd jeg skal bli et kaldt menneske. Jeg er egentlig veldig følsom, men nå for jeg kjeft hvis jeg gråter. Hovedinnlegger.
Bægge dætern Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 for en utenfra er dette skoleeksemplet på et usunt forhold. han er drittlei unnvikenheten din og det gjør deg enda mer unnvikende og han blir bare mer provosert. det at du ikke gir motstand og står opp for deg selv blir i lengden uutholdelig for han. du trenger en som gir deg selvtillit og det er han ikke moden nok til å gjøre, desverre. oppførselen din burde vekke sympati og forståelse hos et medmenneske, men han lar seg jo bare provosere..... bryt ut, bryt ut, bryt ut!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #12 Skrevet 7. september 2007 Ja, det er det han gjør. Lar seg veldig lett provosere. Jeg skjønner at det er et skoleeksempel på et usunt forhold. Det er bare ikke så lett...jeg elsker ham og vihar barn sammen. Det er ikke bare bare. Jeg skal snakke med ham i kveld. Jeg tror ikke han skjønner at dette virkelig er uakseptabel oppførsel. Og det blir for mye for meg. Skjer det igjen, vet jeg ikke om jeg klarer å fortsette. Jeg kan legge til at han har vært deprimert over en lengre periode, og sliter med å stresse ned. Men jeg mener ikke at dette er noen unnskyldning, sånn at det er sagt. Hovedinnlegger.
Bægge dætern Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 det er bedre for barna å vokse opp med en omsorgsfull mor enn en mor og en far som har en usunn dialog/oppførsel. dere bare vidrefører det vonde mønsteret til dem samme hvor godt dere prøver å skjule det. du har nok rett i at han ikke vil forstå dette, men det er jo hans tap. du må ta hensyn til deg og barna. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #14 Skrevet 7. september 2007 Takk...det har foregått i lengre tid, og det sliter veldig på meg. Jeg føler ikke at jeg klarer å være den "supermammaen" jeg ønsker å være. Ønsket meg bare et fint familieliv, koselige dager og romantiske kvelder. Istedenfor fikk jeg bare krangling og ensomme kvelder, da han syns det er kjedelig å sitte hjemme og dermed lar meg sitte alene hver kveld... Føler jeg mislykkes med alt. Hovedinnlegger.
Bægge dætern Skrevet 7. september 2007 #15 Skrevet 7. september 2007 nei, du har det bedre uten han. du sier han syns det er kjedelig å sitte hjemme...... vel, han er ikke moden for familie. å ha familie er veldig hyggelig, MEN det krever sitt og er en "fulltids jobb" : ) å ombestemme seg eller å våge å endre en situasjon som ikke ble slik man hadde trodd er IKKE å mislykkes. det er å håndtere livet, og å møte livets utfordringer. å bli fordi man ikke tør å gå, det kan bli fatalt... alt blir bedre etterpå : )
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #16 Skrevet 7. september 2007 Du kan ende opp som mordoffer om du blir. Dette forholdet er ike bra!
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 7. september 2007 #17 Skrevet 7. september 2007 huff, på en måte kan jeg kjenne meg litt igjen, men jeg blir aldri såååå drøy! Midt i en krangel, når jeg blir skikkelig forbanna, kan godt hans svake sider rulle opp som ingenting. Men jeg går aldri så langt at jeg kaller han for verdiløs osv. Tror ikke han mener det, men det er nok en del av forsvarsmekanismen hans.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #18 Skrevet 7. september 2007 Jeg vet han ikke mener det, men det er grusomt vondt for meg likevel. Det er en del av forsvarsmekanismen men jeg mener at det er uakseptabelt. Man behandler ikke andre mennesker på den måten. Mordoffer var kanskje litt drastisk. Hovedinnlegger.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 7. september 2007 #19 Skrevet 7. september 2007 hæ, mordoffer? har visst ikke fått med meg hele teksten! Hjelp! Den var veeeeeldig drøy!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #20 Skrevet 7. september 2007 Jeg ville likt å hørt hissigproppen sin versjon før jeg i det heele tatt giddet å uttale meg...hehe.. Mordoffer???? Er det den syke kalkunfitta som er tilbake med sine dommedagsprofitier? Det må jo være en grunn til at pinglegubben svarer som han gjør... De beste psykopatene er de som fremstiller den andre som "den sorte ulven"... så her er det hovedinnleggeren som egentlig i første omgang er ond, da stakkaren fremdeles ikke har fått mulighet til å fortelle om sine frustrasjoner:-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #21 Skrevet 7. september 2007 Mange kvinner som har blitt myrdet av mannen sin. Han høres ikke ut som en psykopat, men som en mann som ikke klarer styre sinnet sitt.Det er ikke å gå for langt å si at man kan bli myrdet av en sånn mann. Hun sier jo han blir verre og verre. Men du vet kanskje mere enn alle oss andre ang psykopater du, dryppmannen? Bagatelliser aldri en sånn type mann.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #22 Skrevet 7. september 2007 Vet du, Dr. Yppert, du skriver mye fjas og tull, slenger mye dritt om damer og virker som om du mener at utroskap er helt på sin plass. Javel, deg om det. Men enkelte innlegg bør du faktisk holde deg for god for å komme med disse spydige kommentarene dine, og dette er ett av dem. Du er rimelig drøy. Hovedinnlegger.
KariMari Skrevet 8. september 2007 #23 Skrevet 8. september 2007 Hey yppert, den der synes jeg også var under beltestedet! Ut fra det du skriver, virker det som om han er skikkelig lei. Lei av ditt dårlige selvbilde, kanskje? Det hjelper selvfølgelig ikke at han bidrar med å rakke ned på deg, men det kan synes som om han mener du fortjener det..? På en forunderlig snodig måte....Fordi du selv muligens ikke tror du fortjener bedre? Vil anbefale deg å hjelpe deg selv til å få opp selvbildet ditt, ved å oppsøke profesjonell hjelp. Også anbefale familierådgivning til dere begge. Kan jo også godt hende at han sliter med sitt eget selvbilde...? Du er absolutt ikke verdt å bli tråkket på! Så dersom han fortsetter å slenge eder og galle mot deg, så gjør det klart for ham at du IKKE finner deg i det!! For det må du ikke!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #24 Skrevet 8. september 2007 Takk for svar, KariMari... Ja du har rett...han er virkelig drittlei av mitt dårlige selvbilde, og jeg forstår han utrolig godt. Men det blir en vond sirkel, sant? Vanskelig for meg å endre det synet uten hans hjelp (selv om jeg vet at det først og fremst er meg selv jeg må ta tak i.) Og han sier at jeg slenger jo dritt om meg selv hele tiden, og da frister det for mye for han å bare fortsette. På en merkelig forunderlig måte som du sier, så forstår jeg han. Likevel mener jeg det er utrolig slemt å rakke ned på andre mennesker på den måten. Har hørt at det er de man er mest glad i, det går hardest utover, og da er jeg i så fall høyt elsket, hehe....har har slitt mye med sine depresjoner og sliter med å komme seg videre i livet (med tanke på jobb o.l.) Vi er inne i en vanskelig periode, men prøver å jobbe oss gjennom det. Var jo ikke det dette innlegget handlet om, men det er kanskje vesentlig informasjon.. Hovedinnlegger.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #25 Skrevet 8. september 2007 Hør her "hovedinnlegger" at når du kommer med din side av en sak så vil jeg heller høre den andre versjonen før jeg gidder å kommentere noe... At du sliter med dine problemer eller annet maniipulerende tull du kommer med.. driter jjeg egentlig en lang en i... Har hørt så mange historier om "psykopater" at det virker som om halvparten av norges befolkning er det!! De verste folka er de som manipulerer andre til å sleike sympati og forståeelse fra ræva og opp ørene:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå