ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Ammer fortsatt morgen og kveld. Har bare ikke blitt til at vi har slutta. Er meget allergisk selv, så jeg har tenkt at det er lurt å holde på en stund... Men må innrømme at jeg blir litt lei også, slevom det er litt kos og.. Hun har ikke noe imot melk på flaske heller. Burde jeg fortsette eller?
Expat Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Hvis dere begge er glade og fornøyde så er vel det bare å amme til dere ikke orker mer, eller? Det er medisinsk fordel av amming frem til 4år...
nickoline og supermann Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Jeg skal begynne å avslutte nå fram mot jul............., men ingen hast. amm hvis du føler for det du!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 Joa, er vel bare å holde på... Hehe.. Tenker liksom at hvis vi først slutter, er det vel ingen vei tilbake Litt vemodig liksom..
nickoline og supermann Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Enig, men en dag må det ta slutt også. Men jeg er ikke helt klar. Sambo mener jeg burde slutte........... blir lei meg. Men jeg gir ikke opp enda. Så lenge gutten og jeg synes det er ok blir det en stund til, men vet at det går mot slutten.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Vesla mi ammer fortsatt litt på morran,og gjerne litt på dagen iblant hvis hun er sliten og trett. Har selv tenkt på å kutte,men virker på en måte som hun ordner det selv.Hun har gradvis kuttet ned selv,for mat har begynt å bli spennende ;-) Syns du ikke det er stress,kan dere vel fortsette litt til?
Sjokoholikern Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Gutten min er 18 mnd nå, og jeg ammer han morgen og kveld. Vi koser oss masse med dette! Kommer ikke til å slutte med det første, hvertfall ikke nå som han nettopp har begynt i barnehage... Puppen er god å ha hvis han blir syk og ikke får i seg noe annet =) Men jeg må innrømme at jeg har tenkt litt på det siden vi prøver på nr 2 nå.... jeg vil ikke amme begge to på en gang....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #9 Skrevet 7. september 2007 Hold på så lenge du synes det er ok selv : ) Ikke la noen bestemme dette for deg! Jeg holdt på til snuppa var 15 måneder. Og grudde meg fælt til å slutte. Det var litt vemodig å slutte..... : ) Ettersom jeg har fått forklart av ammehjelpere så er det visst ikke mengden eller antall ganger man ammer det kommer ann på for at det skal fungere som en vaksine. Hvis de får bare en gang om dagen blir antistoffer konsentrert.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 Hadde det vært meg så hadde jeg fortsatt :-) I allefall så lenge det ikke er besværlig for deg og at du føler at det er et skikkelig pes.. Jeg er fortsatt litt "skuffa" (hvis jeg kan kalle det det), for at jeg bare fikk ammet til rundt 10-11 mnd (M gadd ikke mer, hadde absolutt ikke tid...:-() og skulle gjerne ammet henne lenger jeg.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 8. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. september 2007 Takk for svar Ja, jeg vet at det er kun vår avgjørelse, men... Har vel i grunn vært heldig som kunne fortsette så lenge. Var jo et svare styr i starte- holdt på i 2 uker før hun tok puppen skikkelig. Det var vel verdt strevet, da
Marge Simpsons Skrevet 8. september 2007 #12 Skrevet 8. september 2007 Du SKAL ihvertfall IKKE la avgjørelsen din presset fram av noen andre enn deg og din egen lyst! vil du holde på litt til, er jo det helt greit! Vil du slutte, så er det også helt greit! Hvis du er i tvil, hvorfor ikke skrive ned de positive tingene og negative tingene ned på et papir og tenke derfra? (regner med at det kanskje er noen "haker" siden du tenker på å slutte) Er så fantastisk flott å kunne velge )
Retro-mamma Skrevet 8. september 2007 #13 Skrevet 8. september 2007 Jeg syns det er flott at du ammer ennå. Skulle gjerne fortsatt jeg - hvis jenta ville. Hun stoppet helt av seg selv da hun var 13 mnd. Jeg hadde gitt lang marsj i hva andre sa i hvert fall. Morsmelk er det aller beste for barnet tror jeg, så hvorfor nekte han det. Eneste negative er at du ikke kan reise bort uten pumpe da.
en av hver Skrevet 8. september 2007 #14 Skrevet 8. september 2007 WHO anbefaler å amme til ungen er to år, i Norge er anbefalingene til ett år. Det med to er vel mynta på barn i utviklingsland med dårlig tilgang på rent vann. Jeg har slutta, han nekta mer, begynte å bite og hyle (min er 14 mnd), men han får jo fortsatt MME, og det føles jo litt meningsløst at han får erstatning, da hadde det vel vært bedre med ekte morsmelk?? Gjør som du føler for du, men hun klarer seg fint uten, og det går an å kose uten pupp, og da er det jo lettere for far å slippe til mer..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 9. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. september 2007 Blir borte fra henne i 4 dager, når vi skal til London i beg. av des. Da tror jeg nok jeg slutter ved den tiden. Av erfaring blir det mye pumping i des. uansett, og det orker jeg ikke nå Takk for synspunkter!
Gjest Skrevet 9. september 2007 #16 Skrevet 9. september 2007 Jeg var vekke fra gutten min i tre dager når han var på alder med din. Og da trodde jeg og at det kom til å bli slutt. Men det første han ville ha når jeg kom hjem, var pupp! Og han får enda litt, men bare morgen og evt kveld. Mest som kos, men for han å bare få suge litt på puppen, er godt nok. Han er 21 mnd nå... Nå kommer jo din til å være litt eldre når du drar, så kanskje det stopper av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå