Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Har hørt om så mange som får det etter fødselen av barn nr 2,3,4 osv... Vil ikke ha det jeg
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Veldig vanlig; ALLE har det;0) Etterrier er benevnelsen på sammentrekningene i livmoren etter fødselen, når denne skal komme seg tilbake til "normal størrelse". Hvor smertefullt dette er varierer fra kvinne til kvinne. Jeg har opplevd at disse blir litt verre for hver gang, men likevel ikke VELDIG smertefulle. Hadde forøvrig KS første gang, og etterriene var kanskje værst da..
Seriøst Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Jeg fikk det både etter første og andre fødsel. Det var verst etter andre da, ikke noe gøy i det hele tatt... Tror det er ganske vanlig, men styrken varierer da!! Kan jo være du er heldig å slipper! :-) Er uansett ikke noe å grue seg for! :-)
Frk. Vable Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Du fr Paracet for det på sykehuset hvis det blir for ille. For min del var det verre med nr. 2 enn nr. 1, men langt fra så gale som de ordentlige riene
Diva Muffin Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Jeg kjente det godt på sykehuset, mens jeg ammet. Det "knep" veldig i underlivet, og det kunne faktisk være ganske ubehagelig... Jordmor fortalte at det var noe alle opplever og skal oppleve, siden det bidrar til at livmor trekker seg sammen, og blødningen dermed avtar. Litt skummelt hvis det ikke skjer, altså
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 7. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2007 okei... kjente ingenting etter 1 fødsel, og har ikke noe lyst til å kjenne denne gangen heller Sist låg jeg på rom med ei som hadde fått barn nr 4, og DER var det mye klaging over etterrier nemlig... Fikk nesten dårlig samvittighet fordi jeg var i så god form
Gjest Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Mamma mener at etterriene var værre enn fødselen med nr 5.
Diva Muffin Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Etter hvert som livmora strekkes ut flere ganger blir det nok vanskeligere for den å trekke seg sammen.. Så jeg godt tro at ei 4-barnsmor har sterkere etterrier enn de som har født bare en gang
Sånn kan det gå Skrevet 7. september 2007 #9 Skrevet 7. september 2007 En lege (og far til 10) sa en gang at det var to ting som ble verre for hver fødsel og det var bekkenløsning og etterrier. Men for meg har dette ikke slått til så ingen regel uten unntak. Jeg har ikke hatt spesielt smertefulle etterrier annet enn etter fødsel nr. 3. Da måtte jeg ty til Paralgi Forte, mens jeg med de andre ikke hadde bruk for noen ting. Tror nok det kom den gangen fordi det tok 2 timer før morkaka kom ut slik at livmora ikke fikk begynne å trekke seg sammen med det samme og derfor måtte "slite" mer for det etterpå. Det er viktig å amme mye og ofte i starten og ligge mye på magen, gjerne med en pute under magen slik at livmora trekker seg kjapt sammen. Da blir det fort slutt på etterriene uansett om de er smertefulle eller ikke og også fortere slutt på renselsen.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 7. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2007 det med å ligge på magen skal jeg prøve å huske på. *skrive opp bak øret*
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 Det sies at etterrier blir vondere for hvert barn. Jeg har tre og ikke merket noen økning. Bare litt mensvondt de første dagene. Verket lissom i ks såret inni meg.
Hibbel Skrevet 7. september 2007 #12 Skrevet 7. september 2007 Jeg hadde mykje på første (jente), og nesten ingen på andre (gutt).... Virker litt unormalt det kanskje?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 7. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. september 2007 Hibbel: hyyyysj:p Har gutt, og venter mest sannsynlig jente
Sånn kan det gå Skrevet 7. september 2007 #14 Skrevet 7. september 2007 Var ikke noe mer på jentene mine enn på gutta.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 7. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. september 2007 oktaviastar: nå tenkte jeg "jentene? guttene? Lurer på hvor mange barn hun har??" før jeg kom på at det vet jeg jo:p Har mye erfaring med fødsler du
mamman til ana Skrevet 7. september 2007 #16 Skrevet 7. september 2007 Fikke etterier hver gang jeg amma i begynnelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå