heisand? Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 har massert leenge nå og hatt varm klut på, men er fortsatt en kjempe klump i det ene brystet mitt. og igår hadde jeg feber. noen andre med tette melkeganger? feber?? hva skal jeg gjøre?
Frk. Vable Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Tømme brystet med amming eller pumping!
heisand? Skrevet 7. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2007 jeg har prøvd dette også ikveld, men får ikke ut noe melk.
olla Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Ja, jeg hadde, åååååå så vondt det var!!! Var på nippet til å gi opp massering og dusjing for det var jo så innmari vondt. Men jeg klarte faktisk å få det bort!!!! Du må bare holde på, jeg satt i godstolen og masserte og masserte, til jeg nesten ble gal...... Lykke til!!! Håper du slipper å ha antibiotika!!
Frk. Vable Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Hmm.. Det står endel på ammehjelpen.no. Har selv hatt det sånn som deg, lå med feber og varmeflaske og ammet som bare det!! Leste der at man kunne prøve å amme fra andre stillinger, f.eks. holde babyen andre veien, til og med sitte på alle fire over h*n slik at brystet kommer ovenfra for å få tømme alle melkegangene (tror jeg ihvertfall, høres mest logisk ut). Men jeg hadde også klump i brystet i noen dager etterpå, selv om feberen gikk over.
Fredpåjord Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Uansett - ikke gi deg og se an til i mborgen eller noe sånt, da ender du med brystbetennelse. Her er ting som bør prøves: -Syntocinon nesespray, reseptbelagt, MÅ prøves, men du trenger altså resept, i kveld, så fort som mulig -dusje varm dusj og massere med såpe eller babyolje på mens du etterhvert prøver å håndmelke ut -amme i uvante stillinger, f.eks baby "opp ned" i forhold til hva du pleier (liggende i sengen, da) eller babykropp utover mot armen din, jfr tvillinggrepet hvor en tvillingmor gjør dette med to babyer -bade og håndmelke NB - får du ut puss etterhvert ammer du ikke fra denne puppen, kun pumpe og håndmelke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå