klumpen og gullet Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Man velger jo 44 eller 54 uker. Kommer ferie i tillegg til dette? Altså, hvor lenge er man faktisk "borte" fra jobb?
Gjest Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Ferie kommer i tillegg, men fedrekvoten trekkes fra din permisjon. Så for deg som sikkert har termin i vintermånedene og tar ferien i permisjonen blir du borte 43 eller 53 uker. Far kan ta sin permisjon når du har ferie eller når du er tilbake i jobb.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Og husk at 3 uker er før termin, så det er 40 eller 50 uker etter termin.
klumpen og gullet Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 Takk! Men nå har det seg sånn at samboeren min er ansatt i utlandet og ikke får noen permisjon. Kan jeg da få hans uker?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Blir det da slik at vi som jobber i skole f.eks. får tatt ut alle de ukene med ferie som man egentlig skal ha, i TILLEGG til de 54 ukene med permisjon ?
Tobias og Robin Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Tror ikke det... Tror at de ukene er forbeholdt far, og hvis han ikke tar dem faller de bort... Huskeregelen er sånn ca at hvis du tar ett år får du være hjemme i ca 10 mnd uten at ferie er regnet med... Tar du 10 mnd får du vøre hjemme i ca 8 mnd...
purple Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Dere lærere har jo lang ferie så jeg vet ikke hvordan det er med dere, men lovbestemt ferie er 4 uker. Jeg har 5 uker ferie men får kun 4 uker i permisjonen slik at den blir forsøvet med 4 uker. Hør med nav du.
EVSE Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Vi som er lærere får bare fire uker ferie, vi også. Resten av den ferien vi vanligvis får er jo egentlig avspasering for ekstra arbeid resten av året. Så ferien vi har i juni og august regnes ikke med når vi er i permisjon.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 Eneste unntaket på nat du kan overta far sine uker er at han ikke er i stand til å ta omsorgen for barnet alene (helsemessige årsaker) eller er lagt inn på helseinstitusjon. Er disse kravene tilstede kan du søke om å få dem. Så i ditt tilfelle faller de bort.
mamma.85 Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 trodde det var 42 eller 52 uker,jeg?
Tooblind Skrevet 8. september 2007 #11 Skrevet 8. september 2007 Hei klumpen! Man kan søke om å overta fars permisjon til NAV i spesielle tilfeller. Når far jobber i utlandet og ikke får permisjon, tror jeg at det er en god nok grunn til å overta, men dere må da legge med dokumentasjon på arbeidskontrakt. Tror det varierer fra kontor til kontor om hva de mener er god nok grunn, men det er jo bare å søke. Det taper dere ihvertfall ikke noe på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå