Gå til innhold

2 uker siden fødselen, og hjeeeeeeeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

har plutselig begynt å svi nedentil, svir egentlig bare når jeg tisser, rundt selve åpningen liksom, så urinveisinfeksjon er vel utelukket, det svir vel ikke der... eller... håper ikke noe er galt pga fødselen liksom..... iiiiiiiiiiiiiiiik....... noen som har noen råd, eller opplevd det samme her

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Dersom du er usikker synes jeg du skal ringe på føden eller på barsel og høre hva de sier. Uansett om det er urinveisinfeksjon eller sår fra fødselen så skal det kanskje gjøres noe med det.

Jeg har måttet ringe ett par ganger etter vi kom hjem og de var kjempe hyggelige ;)

Skrevet

Sånn hadde jeg det også.

Begynte ca 2 uker etter fødselen.

Dro til legen for å se om det var urinveisinfeksjon, men det var det ikke.

Vi fant aldri ut av hva det var.

Det gav seg etter et par mnd så vidt jeg husker.

Skrevet

Sånn hadde jeg det også, prøv å tisse i dusjen, hold strålen mot underlivet. Prøv ut forskjellige temperaturer på vannet også. Etter noen dager med slik "behandling" ble jeg MYE bedre.

Skrevet

Kan være en endring i ph i underlivet. Prøv Vivag, fås kjøpt på apoteket. Det er kapsler du fører opp i skjeden som inneholder melkesyre bakterier. Dette er helt ufarlig og hjelper å opprettholde ph i underlivet

Skrevet

hmm jeg kommer ikke til å føre NOE opp i skjeden, he he, føler det er så sårt der at jeg tør ikke ta en titt engang....!

godt å høre at jeg ikke er alene om dette da, ble nesten engstelig for at noen av stingene skulle ha raknet eller noe... auch! men det er vel grodd såpass på to uker at det ikke skulle vært vondt kanskje...

for hvis man har UVI så svir det vel ikke rundt skjeden liksom... hmm...

Skrevet

sitt i grønnsåpe vann, god gammeldags grønnsåpe, det trekker ut bakterier, et godt gammelt kjerring råd som faktisk virker, fikk det av jm første gang jeg fødte, revnet og det svie i såret etter på, etter noen dager med grønnsåpe vann så var jeg bra:-)))

Skrevet

Jeg fødte for 7 uker siden. Fikk en forferdelig svie i rifta mi etter en 3 ukers tid. Da jeg kom på 6 ukers kontroll, viste det seg at det lå sting rester igjen, hadde bare grodd halveis. Legen måtte røske ut stingene, og rense såret. Jeg måtte begynne med hånddusj etter hvert dobesøk igjen, og fikk en salve på resept. Nå er svia gått bort! 5 dager siden jeg var på kontroll. kan det være noe sånt som har skjedd kanskje?

Skrevet

uæ det hørtes grusomt ut... håper ikke det er det!!!! har helt noia for underlivet mitt jeg, tør ikke titte engang.. får vondt bare v tanken. Etter forrige fødsel turte jeg ikke ta GU på 6 ukers kontrollen heller. Men merket alt var fint da.

Det svir ikke til vanlig liksom, bare når det kommer tiss der.. uæææ...

Skrevet

hadde det samme, veldig svie når jeg tisset. Gruet meg til hver gang, huff. Hos meg hadde et sting løsnet, sånn at det ble litt åpent, dro tilbake til barsel og fikk sjekket. Jeg satt også i medisinsk grønnsåpevann, laget til lunket vann, det var deilig og lindrende og sitte i. Hvis det er noe med stingene er det viktig å forhindre infeksjon så da er medisinsk grønnsåpe bra å bruke. Tok grønnsåpebag hver dag de første 6 ukene;-)

Skrevet

hvor får man kjøpt medisinsk grønnsåpe

hadde du vondt bare når du tisset, eller ellers også

tør ikke få det sjekket på barsel jeg, får helt angst for at noen skal sjekke der nede før alt er grodd og back to normal...!!

Gjest Nydelige Christina+1pp
Skrevet

Hei.

Hvis det klør/svir der nede så kan det være soppinfeksjon, og da bare kjøper du canesten på apoteket så blir det bra igjen:-)

Skrevet

husker ikke helt, men svidde hvertfall grusomt når jeg tisset. Med grønnsåpe kjøper du på apoteket.

Var veldig greit å få sjekket det på barsel, du ligger bare på en benk med bøyde knær og så kikker de inn på en måte;-) ikke noen GU akkurat. Men hun ville vise meg med speil og det taklet jeg ikke, så skjønner hva du mener:-)

Skrevet

Hadde noe lignende forrige gang jeg også. Da var det sting som løsnet. Få det sjekket du.

Skrevet

klør ikke.. svir og kjennes sårt liksom...

Skrevet

får se det an et par dager, hvis det ikke blir bedre har jeg vel ikke noe valg, he he... håper for guds skyld det går over av seg selv!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...