Lille jente Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Blir det hos fastlege eller må han til spesiallist?? Vi har prøvd i over 1-år nå, så vi føler vi må ta noen undersøkelser etterhvert.
Gjest ønskebrønnen Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 hør med fastlegen..han vet det nok:)
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Hei hei. Min mann tok sdprøve for noen uker siden, og for å gjøre det må man få rekvisisjon fra lege. I dette tilfellet ble han kalt inn til undersøkelse hos min gynekolog først for å sjekke at alt var i orden "der nede", og for å ta en blodprøve. Vi måtte på Rikshospitalet for å ta prøven.
endelig bolle i ovnen Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 mannen min skal ta sædprøve snart. Han har fått rekvisisjon fra min gynekolog. Skal ta på fredrikstad sykehus. Har ellers ikke blitt sjekket ut eller tatt blodprøve av ennå.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Min fikk rekvi fra min gyn og skal på sykehuset om en uke....
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 tok det lang tid før dere fikk svar???
Sørlendingen Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Min mann fikk også rekvisisjon fra min gyn. (Vi hadde begge vært til samtale der) På sykehuset i Kr.Sand har de faste dager de tar imot sædprøver på, så da måtte prøven leveres f.eks. en torsdag mellom kl. 8.30 og 9.30. Prøven må være så "fersk" som mulig, og ikke eldre enn en time tror jeg det er. Dersom dere bor lenger unna sykehuset enn dette, må han ta prøven på sykehuset. (hehe, alle menns skrekk.... ) Men i forhold til prøvene vi må gjennom, ler jeg bare av hele "skrekken" til mannen.... Siden prøven må leveres "fersk", sjekker de den med en gang. Men så skal de jo skrive brev som de sender til gynekologen, som igjen skal skrive brev å sende videre til oss... så det tok en god uke før vi fikk svaret......
Lille jente Skrevet 8. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. september 2007 Hva gjør jeg når jeg ikke har noen "fast" gynekolog da? De gangen jeg har blitt undersøkt har jeg vært hos Volvat, fort inn og ut, men litt dyrt. Sist gang var jeg innlagt og alle undersøkelsene ble tatt på kvinne klinikken.... Da må gjerne fastlegen sende mannen min videre til en eller anne gynekolog da kanskje? Eller kan mannen min gå direkte til Volvat? Noen som vet????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå