Hjelp,jeg er 4-barnsmamma! Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Jeg har fått brystbettennelse og fått medisin for dette.Men må pumpe og kaste melka de 10 dagene jeg må ta medisinen.Dette frister IKKE,mye styr.Tenkte jeg skulle se om det gikk over av seg selv. Derfor:har noe råd hva jeg kan gjøre?Har ullinnlegg og tømmer brystene ofte.Og har tatt paracet nåe jeg hadde feber.Mer jeg kan gjøre?
Gjest Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Snakk med en annen lege! Det finnes antibiotika mot brystbetennelse som kan kombineres med amming. Veldig rart du ikke har fått den? Jeg hadde betennelse selv med eldstemann og jeg kunne amme ham selv om jeg gikk på antibiotika, men husker ikke hva den het da. God bedring :-)
Makka Pakka Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Mye hvile! Massere forsiktig bort evt kuler i puppene mens du får tømt de (ememr, pumper - alt ettersom). Lykke til, vet hvor fælt det er med brystbetennelse!
Hjelp,jeg er 4-barnsmamma! Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 Ja,synes også dette var rart.Legen var kjempeforvirra når jeg spurte om dette og svarte om hverandre.Men på apoteket sa de jeg ikke kunne amme med den type medisin.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Jeg ville absolutt hørt med en annen lege. Kan jo være det har forandret seg siden han var liten, men det er knapt 5 år siden, så tviler litt på at det ikke skal være samme medisiner lenger.
fredkris Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Jeg har gått på to antibiotika mot brystbetennelse, type "diclocil". Med den kan man amme. Jeg klarte ikke å pumpe det brystet med betennelse, melkegangene ble helt tette- amming er derfor viktig. Sønnen min ble også "sint" hver gang han måtte spise av det brystet, derfor la jeg han alltid til det først hver gang jeg ammet for å få tømt det mest mulig. Ullinnleggene og BH må vaskes på 60 grader hver dag. Klipp også opp ett laken og ha inni ullinnleggene som du skifter hver gang du har ammet. Kjøp også ringblomst balsam(oransje salve, et tysk merke) på helsekosten som du smører brystvortene med, den kan babyen spise. Den virker desinfiserende. Kjøp også lecitin og ta ca 2000 mg i døgnet til du er bedre. Så tar du 1000 forebyggende. Dette er råd fra legevakten og Rikshospitalets ammepoliklinikk.
Kosel Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Jeg fikk også en antibiotika som gjorde at jeg kunne fortsette og amme, men guttungen blei så dårlig av melka mi (før kuren startet) - bare kastet opp og illskreik i et par timer etter at han hadde fått mat. så jeg var nødt til gi ham mme og pumpe og kaste. Følte jeg ikke gjorde noe annet enn å koke flasker, lage mme, mate ham, pumpe meg og sterilisere flasker...slik gikk det en uke til kuren var ferdig. Kjempe slitsomt!! - men absolutt verdt det. Nå ammer vi for fult igjen og stortrives
Gjest Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Jeg fikk brystbetennelse og fikk medisin (antibiotika). I tillegg til å ta medisin så hjalp det å tømme brystene, ta en varm dusj, massere brystene og hvile masse. Ammet mens jeg gikk på medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå