Gå til innhold

Hvor ofte burde vi gå til gynekolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke hatt underlivs undersøkelse siden før jeg ble gravid med første.... Er vel ups...fem år siden...

Har jo tatt prøver i forbindelse med graviditeten, siste var vel i ca okt 2 år siden...Da legen tok disse obligatoriske prøvene når jeg var gravid med nummer to..

Burde kanskje ta en tur snart ?

Hva burde jeg eventulelt sjekke...

(har hatt samme partner di siste 6 årene....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke 1 gang i året etter manhar vært gravid da?

På 6 ukers kontrollen sa gynekologen til meg at jeg fikk en time i posten ca 1 år etter jeg hadde født:-)

Skrevet

Går til gynekolog annenhver år jeg.. På sjekk bare, ikke noe spes.. Viktig å gå til gynekolog for det, har jeg hørt så..

Skrevet

er vel en gang i året som er lurt etter man er 25 eller noe sånt.. ta celleprøve ..

Skrevet

Alt for ofte. Hvert 2. år, er det ikke?

Men veldig viktig og følge opp, selv om det er døden og møte opp til disse timene. Usj.

Skrevet

Fikk brev fra kreftregisteret for noen uker siden, der står det at kvinner mellom 25-60 burde ta celleprøve hvert tredje år

Skrevet

er hos fastlegen og tar celleprøve en gang i året jeg.

de fant nemlig litt forandringer for noen få år siden. så greit å ha det under kontroll.

Skrevet

Iflg. gynekologen min, holder det å ta celleprøve hvert 3. år. Kreft "der nede" utvikler seg visstnok sakte, så hvert 3. år holdt visst i massevis.

Skrevet

Spurte akkurat legen min, han mente hvert 3. år. Synst det var litt sjeldent, så jeg spurte en gynekolog også, og svaret var at dersom en skiftet partner ofte, så burde en gå 1 gang i året, om en hadde fast partner, så holdt hvert 3. år. Det var det hun mente i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...