Gå til innhold

I Norge godtas kun arbedierklassen/ og nedre middelklasse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv STYRTRIK! Men det er det jo IKKE lov til i jantelov-sosialdemokrati-Norge. Har man personlig "staff" (nannys, maids, gartner etc), da blir man sett ned paa. Trist som fan, men slik er det. Heldigvis er virkeligheten annerledes i soer-Europa, USA og andre deler av kloden. Der forbindes det aa ha en formue med suksess. Men i "pottitnorge" - der er man TAPER. Hvorfor? Misunnelse!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oooh, og her greier vi alle under samme kam - over 4,3 mill. faktisk:)

Skrevet

Og "naa" skriver du ikke engang fra Norge? Hvorfor uttale seg da?

Her tillands er det ikke uvanlig å ha en hushjelp som kommer en dag i uka og shiner opp, greit at hun heter Svetlana fra Uzbekistan men for en lettelse! 100,- timen er ikke dyrt. Når jeg tenker meg om skulle jeg hatt Svetlana her også, husarbeid tar enormt med tid.

Skrevet

Så lenge de styrtrike ikke skal slå seg på magen og fortelle hvor styrtrike de er, så har jeg egentlig ikke så mye i mot dem. Det er sikkert fint å tjene masse/ha en rik pappa, men man skjønner fort at klasse ikke kommer med penger.

Du ordlegger deg som en sosialklient.

Skrevet

nå tivler jeg sterkt på at gjenomsnittet av overklassen føler det sånn.

kansje det er deg det er noe galt med?

Skrevet

Hvem sier at man er taper forde man har en formue? Det har jeg aldri hørt, men det kan jo være de ser på deg som en taper på tross av at du har formue.

Skrevet

vet du hva? er sååå enig med den oppforbi meg; det med å slå seg på magen og fortelle hvor styrtrik man er....det gir kanskje det beste inntrykket. Hverdagen hadde blitt utrolig kjedelig hvis man slapp å gjøre alt. Ok, hagen er laget og stelt av en annen, huset er strøkent-gjort av en annen, barna er perfekte-gjort av en annen osv osv. Glad jeg er en mamma som må jobbe for maten, luke i bedet, moppe over stuegulvet, passe på at barna har reine klær til skoledagen, gjøre lekser med småtassene, passe på lillejenta, lage middag-og se at de faktisk liker maten jeg har laget, ha studielån, huslån osv osv

Skrevet

Bare folk som plages skikkelig sitter inne med slike idiotiske holdninger! ( kjenner mange med dem)

Skrevet

Sorry, men jeg syns ikke det er interessant hvor mye penger noen har. Hos meg verken synker eller stiger folk i aktelse.

Om du går rundt med mindreverdighetsfølelse pga lommeboka, er du nok bittelitt selvsentrert... *oppgitt*

Skrevet

Hvilken total misoppfattelse, HI.

Har du ikke fått med deg at nordmenn er noen av de mest materialistiske i verden, med nesegrus beundring for folk med penger?

Vi slåss om å ha det mest oppdaterte interiøret i hjemmet, feteste bilen, kuleste klærne, dyreste uret...osv. i det uendelige.

Bare kom tilbake til Norge, her vil du få det som plommen i egget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...