Gjest Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Mener du samtidig? I så fall, nei. Du kan male med begge typer maling på lerret, ja. Fordel med akryl: Luktfritt og tørker raskt. Kan vannes ut til tynnere farge Fordel med olje: Lengre tid til å bearbeide malingen pga. tørker saktere, hvis du ser dette som en fordel, da. De to malingstypene gir litt ulikt utseende på lerretet, akryl blir litt "tynnere".
Fraggelhysa! Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Ikke bland de to nei! Da ødelegger du bildet. Enten eller, jeg liker best akryl.
LadyLuck & Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 førstegangs "alenemaler"? altså, første gang på lerret hjemme? da vill jeg anbefale akryl,letter å jobbbe med, både selve malingen (tuber etc) og lettere å arbeide med. men dett er jo bare min mening!
Gjest Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Tusen takk for mange svar!! Da går jeg for akryl i første omgang... og JA - første gang jeg prøver med sånn maling =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå