Gå til innhold

Hvilken termin går dere ut i fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL her om dagen og fikk forskjøvet terminen med en hel uke, men mener selv at det ikke stemmer med tanke på når jeg hadde siste mens og når vi hadde sex. Noen andre som stoler mer på sin egen termin enn ul terminen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stoler og går ut ifra UL terminen, ble selv flyttet en uke. Men UL terminen tar utgangspunkt i størrelsen og utviklingen på barnet og den kommer jo da den er ferdig og klar til det. Det er jo slik at vi alle har forskjellige kropper som bruker litt ulik tid når vi er gravide!

Skrevet

Stoler selvsagt på UL, det er jo her babyen måles og man kan fastsette den mest korrekte termindato. Husk på at du små celler kan leve lenge før de befrukter. Ble selv forskjøvet 3 uker på UL, og det var sjokk det!!

Skrevet

Det er UL terminen som teller for når en skal ut i permisjon. ikke mens terminen..

Skrevet

Stoler på UL terminen, og i mitt tilfellet vet jeg den er riktig :-)

Skrevet

Ul termin ja........

Skrevet

UL terminen. Den stemmer bedre med alle beregninger og sånt.

Skrevet

UL-terminen. Ble flyttet 3 dager tilbake, så det var ikke mye heldigvis. Man vet ikke når egget ble befruktet, selv om man vet når man hadde sex.. Dessuten er det UL-terminen som teller når det kommer til overtid og kontroller, permisjon osv.., så da blir det riktigst å bruke den synes jeg.

Skrevet

Ble flyttet to dager tilbake, ble det sist å. Så har ikke så mye å si egentlig.

UL terminen som blir regnet ut i fra.

Skrevet

UL-termin her også. Ble også flyttet kun 2 dgr, så det er jo ikke store forskjellen uansett :)

Skrevet

jeg bruker ul terminen, men for å være ærlig, så tror jeg mere på mensterminen selv. for vis ul-terminen stemmer, var jeg bare 2+4 da jeg testet positivt. men jenta kommer når hun er klar for den store verden. :)

Skrevet

Jeg har 2 ul terminer 13 januar og 21 januar. Er nok den 21 som liksom skal telle, men det kan ikke stemme for alt i verden. For da testet jeg pos. 4 dager etter befruktning i tilfelle....

Skrevet

Ul i forhold til permisjon osv..

Ellers slapper jeg av .. de kommer når de selv vil ;)

Skrevet

Jeg var på UL å satt termin til 2.feb, min mens termin var 16.jan. Etter mine beregninger var dette nærmest umulig, jeg skulle da ha testet positiv 3 dager etter eggløsning. Fikk meg en ny time til UL hos en annen lege, han tok først mål av hodet, fikk da termin til 29.jan, så målte han leggbena og havnet på 17.januar. Han mente dette var rett og at det ikke hodene vokser like fort fra ganske tidlig uke. Så kanskje det kan være noe i beregningen, uansett så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å vente, skattene våre kommer når de selv er klare for det :)

Skrevet

Jeg stoler best på min egen termin. Stemte sist og kommer til å stemme nå:-) hehe.. Er bare sånn jeg:-)

Skrevet

Var på ul torsdag og etter dei fyrste måla vart eg sett til 13.februar i stadenfor 31.januar som var menstermin. Men jordmor sa at sidan hovudet på fosteret var så avlangt, så ville ho regne ut ei slags differanse for å få det meir riktig og då havna ho også på 31.januar. Så dermed stolar eg på ultermin;)

Skrevet

Jeg følger ul terminen,men så ble den bare flyttet en dag.

Skrevet

Jeg fikk flyttet terminen fra 3 desember (menstermin) til 24 desember jeg da (ul.termin). Å jeg VET at den ultralyd terminen stemmer mer enn mensterminen. For jeg selv har sagt rundt 18-20 desember!:) For har vært noe kluss med syklusen min i de tidene...selv om jeg gikk på p-piller og skulle hatt mens dagen etter at jeg hadde sex, så klarte jeg da å bli gravid!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...