Gå til innhold

Ang engangsstønad og foreldrepenger,noen som kan hjelpe? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

*Eg e heme,går på yrkesrettet attføring og han jobber.

Har eg kun rett på engangsstønad eller kan eg få foreldrepenger (evt delt eng.stønad og foreldrepenger) ??

*Er det sånn at visst man skatter så har man rett på foreldrepenger eller?

*Og visst eg går ut i jobb ca.6mnd etter fødsel, kan han da overta min perm m lønn siden han da har jobbet hele tiden på forhånd,eller må eg være i jobb 6 svangerskapsmnd for at han ska ha rett på dette?

Ble litt rotete dette her.hehe.

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom jeg leser på www.nav.no så gir ikke yrkesrettet attføring rett til foreldrepenger. Du vil da motta engangsstønad. Far har ikke rett til å overta din permisjon og har heller ikke rett på fedrekvoten...

Skrevet

når du går på yrkesretta attføring så får du engangsstønad uansett hvor mye du jobber ved siden av - jeg er i samme situasjon som deg altså yrkesretta attføring og jeg fikk engangsstønad. Har gått på skole et år. Jeg har heller ikke opparbeida meg fødselspenger selv om jeg jobba litt ved siden av skolen. Får at pappan skal få permisjon så må vi ut i jobb når barnet er 6-12 uker. Mannen min skal ha permisjon i 29 uker 50 % - mens jeg skal ut i full jobb - har hjemme kontor så jobber hjemme da.

Men ring og snakk ed nav trygd der får du vite alt slikt.

Skrevet

Oki.Får ringe de på mandag og få en time og høre ka de sier.

takker for svar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...