Gå til innhold

Skal babyer bruke puter i sengen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sånn baby-pute, den er ganske flat, men har ennå ikke brukt den. Nå ligger lillegutt rett på madrassen med bare putetrekk under (i tilfelle gulping).

Bruker dere pute til barna? Han er forresten 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,jeg bruker ikke pute til babyen min,han er nå 9 mnd og kommer nok til å drøye det så lenge jeg kan. Fysioterapauten min anbeflate å drøye det,så da gjør jeg det.

Skrevet

Jeg har brukt slik flat babypute helt fra dag en jeg.....

Slik jeg ser det blir babyen liggende alt for flatt uten. Tenk når de har spist og i tillegg har en bleie på rompa, da blir jo rompa det høyeste punktet. Det hadde jeg selv blitt uvel av.

Skrevet

ikke pute til babyen.

Skrevet

Vi har brukt pute hele tida. Går helt fint det...

Skrevet

det er mangen ting som går fint, men det er vel ett av tiltakene for å hindre krybbedød?

Skrevet

Har brukt pute fra dag 1. Har gått kjempefint det. Har prøvd uten, men det liker hun ikke.

Skrevet

Vi bruker IKKE pute, går kjempe fint det også? Hvorfor skal egentlig en baby ha pute?

Skrevet

Har nettopp kjøpt inn babypute, som skal brukast for å hindre at ho blir flatare i bakhodet.

Skrevet

Kiropraktoren til jenta vår sa det var en smakssak om en ville bruke det eller ikke. Mulig han tar feil altså, men det var det han sa:) Hva har krybbedød med pute å gjøre? det har jeg aldri hør om tidligere.

Skrevet

jeg har lært at man skal bruke pute for da får de pustet bedre... og det forhindrer flatt bakohode... så her bruker vi pute nå!!

Skrevet

Vi ble anbefalt av HS å bruke pute. Hun har kolikk, og sover myyye bedre med pute..

Skrevet

Vi brukte ikke pute den første måneden og p.g.a. det er han blitt flat i bakhodet. Må være det som er grunnen, for etter det begynte vi å legge han på sidene og han har ikke blitt bedre.

Skrevet

Det er for å få bedre luftsirkulasjon rundt hodet og nakke, og forebygge flatt bakhode. I tillegg er det bedre å puste som en over her sier. Det er et vanlig tiltak å heve hodeenden når baby er forkjølt for eksempel. Hodeputen skal ikke bare ligge under hodet, men også under deler av ryggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...