Gjest Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 har ordnet håret til Elias, ble kjempebra. ynes hvertfall jeg, og alle som har sett han. barbert på sidene, og fått en bred kam. synes han var kjempetøff, litt maddox. har tenkt på det selv før jeg ble gravid, at får jeg en sønn en gang, vil jeg ha sånn sveis. faren er mer konservativ. skjorter, merkeklær, en soss.. han kom for å hente han og har aldri sett han så sint før. fikk sjokk, han kalte meg for de styggeste ting, jeg var gal, klikka for meg, om jeg gikk på noe osv. han sa jeg oppdro en nazi unge, selv om han vet jeg er en kjempegod mamma for sønnen vår. han sa at han skulle skinne av alt det fine håret, og at det bestemte han. og Elias som alltid ligger og koser med håret sitt før han sovner, han kan ikke gjøre det? sa at han bare kunne ha på en caps, men det kom ikke på tale. aaaaahhhhh, at det alltid skal bli bråk, uansett!! gjorde det absolutt ikke for å provosere han, synes han er knall tøff på håret, men faren vil gjerne ha bolleklipp og skjorte og vest på han, ikke min stil nei.. jaja, orker ikke krangle så mye med han, men synes det er synd at han skal lage så mye ut av ingenting.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Hvor gammel er gutten? Jeg hadde nok også blitt litt sjokkert hvis far her hadde klippet gutten min sånn, uten at jeg visste det.. Så jeg forstår faren. Om han har lov til å klippe eller ikke, det er vel ingen lov på sånt, men mulig faren tenker at siden du klippet gutten uten å spørre han først kan han også gjøre det.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 han viste det da, snakket jo om det. og han har alltid vist at jeg synes sånn sveis er fint. men hadde tydligvis en dårlig dag i dag, og da skal han alltid krangle om noe, og han valge visst dette som dagens kampsak.
Leeloo76 Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Skulle tro han har like mye lov til å skinne han som du har lov til å klippe han slik han har det nå? Når det er sagt er det jo utrolig barnslig å reagere slik bare fordi han ikke liker den samme frisyren som deg da, hvis han ellers ikke liker skinheads frisyre... Kommer han derimot med bollesveis så snart det er mulig å klippe det slik har du nok ikke så mye du skulle ha sagt. Uansett er det nå bare hår, har aldri skjønt foreldre som er så "hysteriske" (av mangel på bedre ord) over noe som vokser ut igjen. Som om det ikke finnes verre ting fjortisen kan finne på enn å farge håret lilla *sukk* (liten digresjon der ja....)
Hot Midget ! Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Vel..Vanligvis mener jeg at mor (eller far om det er han som har hovedansvar) er den som skal få bestemme hårfrisyre på barna.. -Men her forstår jeg faktisk fars reaksjon..Hanekam er en veldig smakssak, og når han da (tydeligvis) ikke liker denne frisyren, forstår jeg at han reagerer med sinne når du har klippet ham slik. Jeg synes at en ting er å velge om barnet skal ha kort eller langt hår, men enkelte frisyrer,- som hanekam, farge i håret osv..Er så smakssak at et sånt valg burde man være litt to om å ta.. Tviler ikke på at gutten din er fin:) Ikke har jeg et svar på spørsmålet ditt heller, jeg vet ikke om han har "lov" til å skinne gutten din.. Men om dere lar håret vokse litt ut igjen, kan dere jo kanskje greie å finne en frisyre begge kan være tilfreds med. Det er jo tross alt hans barn også.. Du kan jo kanskje forestille deg hvordan det ville være å gå rundt med sønnen din om han hadde en frisyre *du* synes var helt forferdelig?
pøber´n & je Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Syns at unger ikke skal ha sånn sveis, før de ber om det selv. Og jeg forstår farens reaksjon
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 jeg syns at begge foreldre burde få være med på barna sin hårklipp før de er store nok til og ha ønsker selv. om den ene parten blir spurt om han/hun vil være med og han/hun sier nei så er den som ikke vil være med sitt problem om han/hun ikke liker klippen. syns alikevel man skal holde seg unda de "rareste" klippene når man ikke er hos frisøren sammen. hva far kan og ikke kan vet jeg ikke, men om han skinner gutten får du ikke gjort noe med det akkurat som han ikke får gjort så mye med klippen du ga gutten (bortsett fra og skinne da) (dette gjelder selvsakt der begge foreldrene er tilstede som foreldre, der den ene parten ikke stiller opp blir jo saken anderledes, men det sier seg jo selv)
så var vi 4 Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Enig med deg mortilgunnar, jeg ville ikke klipt min gutt (og ihvertfall ikke sånn der) uten å sagt fra til pappaen. Man trenger ikke hente inn tillatelse kanskje, men ved en sånn der klipp ville jeg ihvertfall faktisk spurt om det var greit. Og hva tenker du om han hadde kommet hjem med gutten og han var skinna, uten at du hadde klipt han først? Det er litt det å bli rådført før man gjør store endringer med barnas utseende, selv om hår vokser ut igjen.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 har snakket om det, og det var jo greit, men han har tydeligvis endret mening. er ikke snakk om en vill frisyre i det hele tatt, er ikke "hanekam" bare litt lenger på toppen en på sidene. men nå har han altså skinna han helt, og orker ikke gjøre noe med det, er jo ikke akkurat noe jeg kan vinne på å krangle om det. er bare så utrolig lei krangling om alt, uansett. er ikke bare håret, men alle småting. det tok bare kaka når han hadde ombestemt seg på dette og.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 neste gang han sier noe er geit så få det skriftlig så kan han ikke trekke det tilbake når det passer han. kjønner at du blir fortvilet :-(
mamman&andrea Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Hvis du snur litt på det da. Hva hadde du gjort dersom du hadde en jente som kom kort klippa hjem fra faren, når du hadde spart håret på ho lenge? Av og til virker det som om det er vi damer som skal bestemme hvordan håret skal være, fordi det er en "dameting", men faktisk så er det noen få mannfolk som bryr seg om det også og som må få lov til å bli involvert før besluttningene tas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå