Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 ...må bare spørre.. Er ikke det å være gravid verden beste grunn til å kutte røyken, dere vet jo hvor skadelig det er, for et foster som ikke kan velge det vekk? Bare lurer hva dere tenker..vet dere sikkert har dårlig samvittighet...jeg bare lurer, som ikke-røyker...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Og hva skulle være provoserende med det der? Gjeeeesp....
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Enig med trådstarter! Jeg skjønner ikke at folk ikke har mer selvdisiplin enn som så. Finn en annen vane som er SUNN! dere aner ikke hvor skadelig dette er. og dersom dere får dårlig samvittighet, så er det kanskje DET dere må ha for å slutte?! Tenk mer på barnet enn dere selv
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 dette begynner å bli gaaaaammelt!!! gidder virkelig ikke å gi DEG en grunn altså.. finn deg en annen hobby!!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Det med den røyken!! Dere som ikke røyker selv kan jo forhøre dere litt om det.. Jeg røyker selv, har kutta ned noe veldig men jeg gjør det... Har prata masse med min lege om det.. Skjer det noe med svangerskapet eller barnet hos røykere så er det røyken som får skylden... Men med de som ikke røyker så er det mye som blir et mysterium.... Det eneste som virkelig er påvist er faren for å få mindre fødselsvekt... Jeg har født to store barn.. Lev mest mulig normalt og ja... Trapp ned så langt det lar seg gjøre om du ikke greier å slutte!! Er ikke bra å få den fysiske delen stresset heller... Det med psyken har ikke sånn virkning på den lille, men fysiske er en annen sak... Det viktigste når man er gravid er å IKKE sette seg ned å si "jeg kan ikke fordi jeg er gravid" Å være gravid er og kommer aldri til å bli en sykdom...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Vet du at nikotinen går rett i blodet til fosteret? Graviditet er ikke en sykdom nei, men barnet ditt kan bli sykt om du røyker i svangerskapet. Blir faktisk helt sjokkert av den uvitenheten du viser. Trodde faktisk at dagens kvinner var mer opplyst enn som så. Jeg vet om en bekjent som røykte i svangerskapet. Barnet hannes har nå konstant bronkitt og har hatt en del hals og øre-betennelser. For ikke å snakke om hvilke skader man kan få av passiv røyking.. Det er så typisk røykere å si at 'barna kan bli syke uansett..' så den kan du spare deg for. Ønsker deg lykke til videre med valgene dine
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #9 Skrevet 7. september 2007 Kan bare nevne at jeg i tillegg jobber i helevesenet, og ser daglig tilfeller av de skadene røyking kan gi. Skulle ikke forundre meg om legen din røyker selv. Synes det er trist å se at folk gjør seg til offer for røyken istedenfor å selv ta styringen og velge den bort.
purple Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 Dette hører hjemme i røykedebatten. lei av sånne innlegg fra folk som ikke kan forstå som aldri har tatt er trekk røyk. Selfølgelig vet vi alle at røyk ikke er sundt. Det er ikke uvitenhet som gjør at endel fortsetter å røyke i sv. skapet. Det er nikotin suget som blir forferdelig sterkt og påvirker hele kroppen. Det som er noe snodig er at det er utenforståenede/de som ikke røyker selv som alltid dømmer de som røyker... Hverken legene eller jordmødrene jeg har vært borti har sagt noen ting om min røyking. Ikke et eneste ord uten at jeg har tatt opp tema selv. Da fikk jeg til svar at så lenge jeg holdt det innenfor min. anntall pr dag så var det greit for jeg skulle ikke stresse opp kroppen med å slutte helt sa både lege og jordmor da det ikke var bra for barnet. Nå vet du trådinnlegger hvorfor endel ikke slutter helt i sv.skapet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 Ærlig talt! Hvor lost er du egentlig??? Hvordan kan du dra inn at det viktigste når man er gravid er å IKKE sette seg ned å si: "jeg kan ikke fordi jeg er gravid" Å være gravid er og kommer aldri til å bli en sykdom... Det har da ingenting med saken å gjøre. ALLE vet da at det er enkelte ting som er skadelig for fosteret når man er gravid.. Og SELVFØLGELIG skal man si jeg kan IKKE røyke fordi jeg er gravid!!! Må si jeg blir helt uvel av å se gravide med sine flotte mager - SOM RØYKER!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #12 Skrevet 7. september 2007 Anonym 1636 her: Hvorfor tror dere automatisk at jeg røyker? Ikke at jeg skylder noen en frklaring, men jeg røyker faktisk ikke. Men det er da vel ingen som kan prestere å bli provosert av noe som er sagt 124757489578147674601023801327890987654 ganger før? Derfor: Gjeeeeesp...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 Det er faktisk sant at det ikke er bevist at røyking påvirker noe annet enn fødselsvekt,,,det er spekulasjoner ja, men ikke noe som de har bevist. Grunnen til å fortsette å røyke er veldig individuelt, men noen reagerer veldig på å slutte å røyke,,,de som aldri har røyket kommer kanskje ikke til å skjønne det behovet av å ta en røyk for å kunne roe seg ned, men det hjelper faktisk...når noen reagerer så sterkt fysisk på å slutte så er det farligere å slutte enn å røyke, dette fordi det fysiske stresset skader barnet på en helt annet måte og man kan miste det...starte fødsel osv...men man bør holde seg til under 5. Grunnen til at jeg fremdeles røyker er fordi min samboer holder på å forlate meg, ungen var planlagt, vi var forlova, men 3 mnd på vei visste han plutselig ikke mer, uten å kunne ta seg en røyk innemellom for å kunne roe meg da hadde jeg bukket under vannet tror jeg...for det er det eneste som greier å få meg til å slappe av innemellom...en som ikke røyker vil kanskje ikke skjønne det...men det å dømme meg når dere aldri har vært i min situasjon er heller ikke rettferdig...kanskje dere skal fokusere på dere selv isteden for å dømme andre... for det trenger ikke alltid å være at vi liksom er stokk dumme.... og ja, jordmor, legen og overlegen på gyn.pol er enig med at jeg ikke bør slutte å røyke...men at jeg holder meg under 5,,,det gjør jeg...
Mazza** Skrevet 7. september 2007 #14 Skrevet 7. september 2007 Jeg har selv røyka i 17 år , og det var ingen tvil om at jeg skulle kutte røyken på dagen da jeg ble gravid!! Alle vet jo at det er skadelig for babyen! Skjønner ikke de som engang kan forsvare at de røyker under svangerskapet jeg.... man er ikke fysisk avhengig av røyk, kun psykisk! Har ikke hatt i tankene mine engang å ta en røyk jeg.... men sier heller ikke at jeg ikke kommer til å røyke igjen....for det tror jeg at jeg gjør, men akkuratt nå føles det deilig å skulle føde en frisk og upåvirket gutt straks At man røyker og forsvarer det syns jeg bare er tull...det er ikke noe å forsvare...kun å skamme seg over! Og at man slapper bedre av med en røyk i hånda er noe bare en røyker tror inni hodet sitt....hvordan tror dere ikke røykere kan slappe av da??? Sånn...en liten utblåsning fra en som tør å si fra uten å være anonym........
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #15 Skrevet 7. september 2007 Du anonyme som røyker. Bare røyk du, så lenge du ikke blåser røyken opp i mitt ansikt!! Det er DET som problemet, vi som IKKE røyker slipper ikke unna passiv røyking. Kan ikke sitte på en kaffebar utendørs uten å få røyken opp i ansiktet..Det finnes faktisk folk som er allergiske (astma) OG gravide rundt dere!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #16 Skrevet 7. september 2007 jeg har vært røyker siden jeg var 14 år.. en stund siden nå.. fikk til å slutte med de andre to men begynte etterpå.. nå denne gangen har jeg sluttet 3 år før jeg ble gravid.. så jeg er vel i den kategorien at jeg vet hva jeg snakker om.. Jeg klarer ikke å forstå de som ikke slutter å røyke når de feks.. ikke klarer å bli gravid.. men ønsker det så sterkt av alt på jord.. eller de som mister gang på gang?.. trenger ikke å være bevist at det er røyken som gjør det men jeg ville iallefall ha gjort alt jeg kunne for at bebien skal vokse og bli friskt..slik at jeg ikke sitter igjen med en følelse av at det *kunne* vært min feil liksom..
Maria&Casper Skrevet 7. september 2007 #17 Skrevet 7. september 2007 Huff for en gammel debatt.. *GJEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå