Pimienta Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Var akkurat hos fysioterapeut fordi jeg har smerter i bekkenet, ble henvist av legen. Har merket gradvis forverring av bekkenplagene de siste ukene, men føler jeg har mye å gå på enda og det hemmer meg ikke veldig sånn til daglig så lenge jeg er forsiktig med å ikke gå så mye, bruke gode sko, ikke bære tungt osv. Nå mente fysioterapeuten at jeg burde begynne å bruke krykker for å avlaste samt spørre legen om sykemelding den siste tiden for å unngå at det blir verre, og jeg følte meg plutselig veldig "sykeligjort" og ble usikker på hva jeg skal gjøre. Det er jo ikke sååå ille liksom, litt vondt av og til, men ikke verre enn at det går an jobbe (kontorjobb), og har egentlig ikke så lyst til å være hjemme nå heller, blir jo nok av det fremover (termin i november). Samtidig vil jeg jo ikke at bekkenløsningen skal bli verre og plage meg etter fødselen også. Skal selvfølgelig høre med legen hva hun synes, men hadde vært greit å høre hva folk her inne har gjort i samme situasjon? Noen som har opplevd det samme og/eller har gode råd?
Pipolinchen & Amalie Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Heisan...jeg er uke 35+3 og er plaga med bekkeløsning siden uke 12 og også sykemeld siden der. Jobber som vanlig som frisør og da er det mye ståing og dårlig kroppsholdning. Legen sa at det r det beste og bare være hjemme da og ikk overbelaste bekkene. Ikke mye gøy og være sykemeld mens man føler seg jo egentlig helt frisk men vis man få anbefalt det fra legen eller jm så skulle man ta det imot. Nå mot slutten gjør dt allekevell vond siden gødsel nærmer seg og kroppen blir tungere...har derfor fått bassengtrening for bekkeløsning med gåvansker i sykehus og gå tilleg til fysioterapi...begge ting en gang i uka. Merker at det hjelper men kunne ikke har tenkt meg og har vært på jobb heller nå. Prøv og begynn og høre på legen,jm og din egen kropp du trenger mer vile til slutten og self om du sitter på kontore kan det blir tungt det og. Men uansett må du har lykke til
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Hei! Ettersom legen din anbefaler deg å begynne med krykker, virker det jo som om du er "nok" plaga hvis du skjønner hva jeg mener. Og husk at du bare blir tyngre fremover. Jeg er sm pga. bekkenløsning, har vært 100% sm siden uke 32 og nå er jeg i uke 37. Jeg ville heller ikke sykemeldes, men til slutt sa samboer stopp.. du må tenke på at du skal fungere etter fødselen også! Så mitt råd er å høre på legen og kroppen!! Det blir ikke bedre ved å presse seg, selvom de aller fleste selvfølgelig vil være i jobb! Lytt til kroppen og ta det med ro frem til den store dagen! Lykke til
*1+1=2 små* Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 må bare si meg enig med de andre her, jeg og føler meg "sykeregjort" men samtidig så klarer jeg så vidt å gå mer enn 10 min. før jeg får vondt Bekkenet er ikke som ryggen, hvis du har problemer og vondt i ryggen så bør du gå og bruke kroppen, så det ikke blir værre...men bekkenet blir VÆRRE av å belaste det når du allerede har vondt. Du kan faktisk få sikkelige problemer etter fødselen...kan få kroniske problemer! Bare tenk på at det er viktigere å kunne bruke seg etter at ungen er født, enn å måtte ligge i senga i 3 mnd. etter at du har fått ungen!!
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Må også slenge med en ting som samboeren min sa, som fikk meg til å tenke meg om.. Han sa at han ikke hadde veldig lyst til å måtte sykemelde seg fra jobb etter fødsel for å ta vare på en baby og en samboer med store bekkenplager. Og det e r i grunnen noe å tenke på... Det er vel ingen som vil ha det sånn...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå