Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 En ting jeg lurer på...med fare for at det er mange her inne som tar seg nær av dette... Synes det virker som mange gravide her inne snakker i vei om kynnere, slimpropper, vannavgang, melkespreng - livmortapper og bla bla bla som de ikke skulle gjort annet enn å vært gravide i sitt liv. Og gjerne de som er førstegangsfødende..Hvordan kan dere vite så mye om hva som skal være "normalt" og ikke normalt. Har inntrykk av at det er mange av dere som løper ned dørene hos jordmor og lege. Hadde det ikke vært for at jeg selv er såpass oppegående og skjønner at det ikke er noe galt med meg, selv om jeg har hatt et uproblematisk svangerskap, så kunne man blitt smårar av mindre her inne. mulig det er hormoner som utløser dette her nå, men jeg måtte bare ha det ut.
Caelyn Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Kan bare snakke for meg selv, men er helseutdannet i flere grener og har fått med mye info den veien. Pluss at det er bare å fritte ut jordmor på kontroller med spørsmål man lurer på Jeg har og vært innlagt på fødeavdelingen to ganger og vært inne på rimelig mange ultralyd-sjekker og legeundersøkelser pga diverse i svangerskapet. Derfor vet jeg en del om sånne ting. Jeg spør også alle hva de gjør, hvorfor de gjør det, hva ditt og datt betyr og har et veldig høyt ønske om kunnskap, for kunnskap roer meg ned. Er førstegangs og har vel kanskje peiling på mye som andre ikke tenker så mye på. Svarer på spørsmål innimellom om jeg føler jeg har noe å si.
Pimienta Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Hva annet skal man "snakke" om her inne da, et forum for gravide blir jo naturlig nok et sted hvor man diskuterer ting som har med graviditet å gjøre. Jeg lærte masse av å lese på barnimagen da jeg var gravid for første gang og synes det er et fint sted å få utløp for alle gravid-tankene jeg har i hodet mitt for tida. Så slipper jeg å plage omgivelsene mine med den slags, er jo enig med deg i at det kanskje ikke er så spennennde i det lange løp og da selvfølgelig ikke for folk som ikke er gravide sjøl... :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Takk....du har helt samme inntrykk som meg... Ikke hormoner, jeg er så enig...eller, så er vi to med hormoner...hehe
Noddy78, en av hver! Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Jeg for min del har lest alt jeg har kommet over både bøker og på nett, også spør jeg jordmor når jeg er på kontroll. Ikke noe galt i å være opplyst ;-) Men har vel endel med interesse å gjøre, jeg synes det er veldig spennende det som skjer med kroppen vår, så da blir det naturlig for meg å lese mest mulig om det! Heldigvis er vi alle forskjellige! :-)
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Hmm.. det er jo helt frivillig å være her inne på BIM da.. Hvis du syns det blir for dumt, så hvorfor ikke finne på noe annet? Jeg for min del syns selvfølgelig at noe her inne er litt spesielt. Men da kan man jo bare holde seg unna det. Jeg var ikke noe særlig inne på disse sidene før jeg kom til 3 trimester. Det fordi jeg syns det var mye negativt og jeg ble rett og slett bekymra over å lese om alt som kunne gå galt. Men sånt velger man jo selv. Derimot er jeg kjempe fornøyd med 3 trimester, her syns jeg det er mye nyttig. Og det er jo flott at man kan dele og få erfaringer fra andre. Det er jo mange forskjellige folk her inne, som vet ting, kjenner noen, har opplevd, har født før osv. Syns det er godt å ha et sted man også kan spørre om de litt "dumme" spørsmålene også. Og det er jo helt frivillig!!
Smellt P. Tjukka Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Når jeg var førstegangsfødende fikk jeg masse god informasjon her inne på BIM ! Bedre enn jeg fikk hos jordmor . Her går erfaringer fra "generasjon" BIM-brukere til neste !
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Jeg er enig med HI. Noe her inne går , men MYE er nesten som jeg lurer på om de bare lager innlegg for gøy.... Det blir for dumt å bruke tiden til andre på tull. Jeg går inn å leser og tenker jeg kanskje kan hjelpe noen, men etter å ha lest innleggene blir jeg sur for at de greide å lure meg......
marghald Skrevet 7. september 2007 #9 Skrevet 7. september 2007 He, he... Skjønner hva du mener! Jeg og lar meg lure av overskriften noen ganger:) Men, men - ikke verre enn at jeg kan le av det!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 Dette er et forum for gravide... Her kan man spørre og skravle med andre gravide! Pluss at man er anonym bak et nick, så det er kanskje litt lettere å spørre om "flaue" ting her inne enn hos lege og jordmor. Jeg tror forumene blir brukt akkurat slik de er tenkt å brukes! Og personlig er jeg veldig glad for at det finnes et slikt sted! Dessuten finnes det ingen dumme spørsmål, bare dumme svar. Lenge leve BIM:-)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 hmmm.....jeg er førstegangsfødende og selv om jeg ikke vet alt om et svangerskap så har jeg gjennom bøker, lege og jordmor lært at det er veldig mye som er normalt! Da jeg ble gravid var det automatisk å dra på bokhandelen og biblioteket for å finne bøker om det å være gravid. Både jeg og samboer syns det er kjempespennende å lese og lære. I tillegg har jeg både jordmor og lege som vil jeg skal komme ofte på kontroll så da sier jeg ja,takk til det. Og da spør vi gjerne masse spørsmål når vi er på kontroll. Jeg syns det er interessant å lese om alt som skjer med kroppen og siden dette er et veldig ønsket svangerskap så er det naturligvis det som opptar det meste av min tid. I tillegg så finner man ganske raskt ut hva som er "normalt" bare ved å lese trådene på forumet her. Spes når et spm kommer opp flere ganger. Og som legen min sier, det er ekstremt mye som er vanlig og normalt innenfor et svangerskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå