Gå til innhold

Hva gjør denre med barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere den på å kjøpe ting til ungen, eller sparer dere den på en konto til h*n blir myndig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det litt/ganske trangt økonomisk nå og alt går inn i den store potten som vi bruker til å kjøpe mat og betale husleie for.

Skrevet

sparer 200 til han pr mnd.Ellers blir den brukt.Mye han trenger i det daglige og så

Skrevet

For øyeblikket går den i den store potten - men når jeg er ferdig på skolen og kommer ut i jobb. Sånn at min inntekt er litt større enn i dag - skal den spares...

Skrevet

jeg har ikke begynt å få noen barnetrygd enda. Datteren min ble født 08.08.07... kommer den automatisk eller må jeg ta kontakt med Nav ?

vi kommer nok til å sette de inn på konto som vi har åpnet i hennes navn som hun får når hun blir 18.

Skrevet

Drekker`n opp!

Neida. Bruker den som alle andre pengene, til det vi trenger der og da:)

Skrevet

Halvparten går inn på gullets konto, resten står på min konto, og går i det store sluket.

Skrevet

Fikk samme dag som deg da! =) Har fått brev fra trygdekontoret om at jeg må sende inn kontonr. som pengene skal inn på, og får første utbetaling i oktober...

Har også tenkt på å sette de inn på en egen konto i hans navn, men lurer på om vi skal spare i vårt navn istedenfor... det er noe med lånekassen og redusert stipend om formuen er over en viss sum... litt kjibt om (når! =)) han skal studere og ikke får stipend. Så kan vi heller dele det ut som pengegaver under studietiden eller noe...

Skrevet

Augustgutten kom 08.08.07 : morro at vi fikk på samme dag ;) når på døgnet kom han ?

hmm.. jeg har ikke fått noe brev enda.. kanskje jeg får det snart... hvis ikke får jeg ta kontakt med de. nav ligger i bygget ved siden av her jeg bor. så det er ikke lange turen.

vi har åpnet en konto i banken hvor man bare får sette inn penger, ikke ta ut. for det er veldig lett å "låne" litt da.

Skrevet

Vanlig forbruk. Skiller ikke mellom barnetrygd og andre penger.

Skrevet

Bruker den som andre penger. Har vel ikke noe å si hvilke penger som brukes på hva? Vi sparer bevist lite i barnas navn. Vi vil heller ha mulighet til å gi gaver når de måtte trenge det enn at mye penger skal stå i barnas navn. Det kan lønne seg for barnet å være "fattig" i fremtiden, med tanke på stipender, erstattninger ol.

Skrevet

Vi sparer den også til henne, men hun har ikke egen konto. Som andre sier her så har vi også funnet ut at det er ugunstig å spare i hennes navn pga stipend og slikt. Og får hun mer enn 75 000 kr på den kontoen så griper overformynderiet inn. Så da velger vi å spare det for henne i en separat konto som vi har i vårt navn.

Skrevet

VI må bruke den ene, men sparer den andre på felles konto for gutta. Går vel til kjøp av større ting eller serfikat.

Skrevet

Sparer så vi kan kjøpe ting til han. Neste som skal kjøpes er vognpose og vippestol. Ellers regner jeg med han kommer til å få bruk for en del dyre ting etterhvert, da er det greit å ha det oppspart, så det slipper å komme fra det ellers stramme budsjettet...

Skrevet

Den går inn i det vanlige husholdningsbudsjettet. Er det ikke det som er meninga med den da, at den skal dekke opp for litt av de merutgiftene man har ved å ha barn??

Skrevet

Går inn på felleskontoen vår til regninger og utgifter.

Skrevet

den går rett inn på sparekonto. Men ikke til ungenes sparekonto - men til min!!!!

Går til store innkjøp som f.eks vogn eller bilstol, eller som ekstra reserve til ferier etc. Prøver å ikke la den gå i det daglige "sluket"

Skrevet

Går i det store sluket for tida.

Skrevet

Går rett inn på min sparekonto, planen er at ungene skal få de når de blir 25, eller rundt der. Ikke når de er 18 ihvertfall.

Skrevet

Her går de inn i husholdningen.Ikke anledning til å spare.Men mye går jo til ungene,er alltids noe de trenger og skal være med på

Skrevet

går rett i min konto for å få regningkaoset mitt itl å gå opp...hihihi

har ikke råd til å spare noe nå....men de får jo det de trenger så da er det jo greit:-)

Skrevet

Går på sparekontoen vår..

Har tenkt å opprette en konto til han hvor vi fører over en viss sum i mnd, men har aldri fått surra oss til det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...