mamma i juli Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 De siste årene har vi hatt et økende problem med at epler har råtnet på epletrærne våre. I år er det så ille at vi knapt kan spise et eneste eple. Er det noen der ute som har peiling på hva en kan gjøre med sånt? Er det en sykdom treet har fått eller har det med jordsmonnet å gjøre? Jeg takker og bukker hvis noen som har forslag å komme med tar seg tid til det!!!! Jeg som elsker norske epler.... nå må de kjøpes inn:-(
mamman til ana Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Nå skal jeg fortelle deg! Fikk en hel leksjon av min morfar igår. Det er en slags rognebærmøll,(trodde di) som "parer" seg med blomsten på epletreet, sånn det okser en slags makk inni eplet, så når denne makken vokser seg større så borer den seg ut av eplet innenifra, sånn at eplet råtner.
mamma i juli Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 Det hørtes sannsynlig ut for det er liksom striper inni eplet! Men hva gjør man med sånt da?
mamman til ana Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Tror du kunne spraye dem med noe mot bier og veps, er ikke helt sikker, men tror ikke det var lov til å gjøre det på denne års tide, nei ikke vet jeg;-)
mamma i juli Skrevet 7. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2007 Tusen takk for svar! Dette har vi lurt på flere år og etter en ettermiddag på dib vet jeg i hvert fall hva det er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå