camosilla Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Jeg har et etternavn som bare litt over 20 stk heter, og har lyst til å ha det på babyen. Samboer har et som over 100 heter og han vil selvfølgelig at h*n skal hete det. Ingen av oss er serlig begeistret for at begge etternavnene skal brukes, da det blir to lange navn. Hva kommer dere til å gjøre som har hvert sitt navn, og hva er vanlig tro?
Erisa* Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Jeg har også sjeldnere navn enn mannen min har, og heter dermed både pikenavnet mitt og hans navn. Men det er et tungvint navn, begge navnene slutter nemlig på -vik. Jenta vår kommer derfor bare til å ha pappans etternavn. Men jeg forstår at dere er uenige!
camosilla Skrevet 7. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2007 Han har ikke sagt nei, så han er ikke helt uvillig heller. Skjønner jo at han vil bruke sitt navn også. Hadde vært greiest om hele familien heter det samme egentlig... ikke lett
~Mita~ Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Både sambo og jeg har lange urnorske etternavn som er veldog sjeldne, så vår Sønn/datter vil få begge våre. Satser på å finne et kort og pent fornavn.. )
twoboys & a girl Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Her blir vi ikke enige. Han har det mest vanligste etternavnet som 70 000 andre har, mens mitt her 112 stk. Nekter å bruke begge navnene.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Vi skal bruke begge her.. Jeg har selv 2 etternavn, men bruker det siste mitt og hans ene.. Synes det er veldig fint at barnet kan få hete noe fra begge sider av familien, selv om navnet blir langt.. En bruker jo sjeldent hele navnet uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå