Gå til innhold

Prevensjon.......

Anonym*Gullklump*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gravide damer her som har begynt å tenke på prevensjon etter fødsel? Jeg har begynt å tenke på det men er vel så og si stuck i det..

Jeg vil ikke ha spiral, p-piller, p-ring, p-plaster, hormonspiral

Litt usikker på p-sprøyten for gikk på den og det tok nøyaktig 2år etter jeg skulle tatt en sprøyte til jeg ble gravid.

Har lurt litt på p-stav men vet så lite om den.

Noen som har noen gode råd og tips til meg? Erfaringer og dele?

Sier takk til alt dere vil/kan dele med meg=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også i tenkeboksen. Syns det er så deilig å ha sex-lysten tilbake etter 5 år med p-piller, og har ikke så lyst å miste den igjen. Så akkurat nå vurderer jeg faktisk kobberspiral, men må finne ut litt mer av det først. Syns det er veldig vanskelig! Kondom er helt uaktuelt for meg, pessar har jeg ikke hørt så mye om, men kan kanksje vurdere....

Skrevet

Jeg brukte p-stav i tre år og anbefaler det IKKE. Hadde null sexlyst, og mistet mye av de naturlige humørbølgene man har som kvinne. Det siste høres kanskje godt ut, men å ha helt flatt humør i tre år er hverken gøy eller naturlig. Jeg blir også mer purkete av p-preparater, humøret ble merkbart bedre etter at den ble fjernet. Dessuten har jeg fremdeles fantomsmerter i armen, enda p-staven har vært ute i et halvt år...

Skrevet

Her skal mannen steriliseres etter neste hvis alt går som det skal.

Skrevet

Dette er en interessant tråd..jeg har lurt mye på hva jeg skal gjøre!

Jeg tåler ikke hormonene som er i alle de p-preparatene og syns spiral er skummelt fordi moren min ble reddet i siste liten da hun fikk trillinger utenfor livmoren med spiral(de døde i magn hennes)..ganske dramatisk..

så, hva ellers kan jeg gjøre??

håper noen gode mammaer kommer med gode tips:o)

Skrevet

Har tenkt litt på hormonspiral, men vis jeg skal ha en til så vil jeg ikke vente så veldig lenge. Så da blir det litt bortkastet å sette inn spiral... Blir vell mini-piller mens jeg ammer, og så vanlige p-piller som sist.

Har ennå litt tid å tenke på det, heldigvis.

Skrevet

Hmm, tja, jeg er også veldig i tvil. Jeg har lyst på to ganske tette også så vet ikke om det er noe poeng i å starte med noe i det hele tatt og ødelegge hele syklusen osv. Men, for oss evt. må det bli kondom da en periode.

Har så lite lyst til å proppe i meg piller...er så lei av det. Kanskje spiral etter 2.mann blir aktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...