Gå til innhold

Hva syntes dere var det desidert vondeste ved fødsel???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan jo ta en rangering her da å se hvordan vi jentene her inne opplevde fødselen..!

1. (det vondeste)

2. (nest vondeste)

3. (nest, nest vondeste...)

4. (..osv...)

5. (osv..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. det vondeste var når hode hennes sto "fast" nedi der nokre sekunder(el min?) før ho kom ut.

resten var egentleg greit., denne gangen.

Skrevet

Skal prøve...

1 Riene da dryppet sto på fullt

2 Da de satte på sugekoppen

3 Åpningsriene før epiduralen, eller de var helt levelige egentlig.

Skrevet

Det vondeste var da hodet var ute og de liksom vrikket og vrei på henne slik at resten skulle komme (vet ikke hvorfor jeg syntes det var så vondt, lurer på om jeg heller synes det var kjempevemmelig, det var iallefall kun da jeg lagde litt lyd, hehe)

Ellers var den ene åpningsrien min som åpnet 5 cm på et kvarter ganske så vond...

Skrevet

Fødsel 1:

Da jeg gikk fra 2 -10 cm åpning på litt over en time, hadde ikke pauser og følte emg kvalt og svimte nesten av på hver rietopp.

Fødsel 2:

Siste åpningsrien og akkurat når hode kom ut

Fødsel 3:

Når han skled nedover og da han kom ut, hadde armen inntil hode, jeg har aldri hylt så sinnsykt noen gang før, det var grusomt vondt! Men fort overstått da heldigvis.

Skrevet

Da jeg trodde han var død da han kom ut og det tok noen minutter før vii fikk avkreftet det. Huff og huff. Tok en halvtime før jeg fikk ham på magen og det var det verste jeg har vært igjennom. Ingen fysisk smerte i verden er verre enn det. Og det var i tillegg en veldig tøff og smertefull fødsel som erfarne leger og jordmødre klappet meg på skulderen over atj eg hadde klart å komme meg igjennom. Så teller på knappene om jeg tør å gå gjennom en fødsel til men skulle jo gjerne hatt en bror/søster til verdens søteste krabat.

Skrevet

1. Da hodet satt fast før de dro henne ut (seteleie)

2. Utpressinga av sete til hode.

3. Da de sjekket åpningen. Fy grisen! Der ble det ikke tatt mye hensyn. Håper jeg aldri blir voldtatt!!!

4. De siste åpningsriene. (Gikk fra 3 cm til 10 cm på under et par timer - føltes som om noen stod og reiv meg opp)

5. Sårende kommentar om at jeg pusta feil. ;)

Skrevet

Da pressriene omsider løsnet, og hodet var på tur ned. Det svei noe vanvittig.

Da jeg kjente at jeg revnet skikkelig og ungen spratt ut.

Men verst var dagen etter da jeg var så svimmel og kvalm at jeg bare klarte og ligge. Var så trøtt og fikk ikke sove.

Skrevet

Åpningsriene før epiduralen

Den vemmelige følelsen av å revne

Syinga etterpå

Skrevet

Syingen etterpå

At jm dro oppover for å tøye eller hva hun gjorde, kjentes ut som hun skulle revne hele meg!

Tisse etter fødsel

Gjest Nydelige Christina+1pp
Skrevet

Pressriene!! Og når hun kom som "stjernekikker" og satt fast!

Eller vakuum var vel egetnlig det vondeste...fy f...auch:-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

1. Angsten jeg fikk i forbindelse med den første ria (tenkte: hvis det her er starten, så kommer jeg aldri til å greie det)

2. Bedøvelsessprayen de spraya på da de skulle sy

3. Hadde vondt i korsryggen også mellom riene, så det blei veldig ubehagelig etter hvert

Hadde ikke særlig av smerter under fødselen selv uten smertestillende...det var den første ria som var værst, og resten var som menskramper. Smilte faktisk da hodet stod i åpninga!:P

Skrevet

riene var absolutt verst.

nest verst var da jeg presset og jeg trodde at hele underlivet mitt sprakk.

og dagene etter fødsel. vondt over alt jo. det var kanskje det verste. kan ikke huske hvor vondt det var å føde. bare at det var vondt.

Skrevet

1. Da hodet stod i åpninga!!

(Hylte å skreik å vrei meg, de syrligste smertene kom

da å jeg trodde seriøst jeg skulle dø!!)

2. Da ene jordmora vida ut å stakk mellomkjøttet mitt så

barnet ikke skulel revne meg å imens hadde jeg press

rier!! (ba henne drite langt faen i det, men takket

henne etterpå for hjelpa så jeg slapp å revne:-)

3. Da jeg kom inn på fødestua å skulle ha kontroll.

(Jordmora måtte dra frem livmortappen for den lå litt

bakover, fyttikatta .. har aldri følt meg så sår

innvendig i hele mitt liv)

4. Fa jeg fikk klyx...NEVER AGAIN!!

(Hadde vonde rier mens jeg satt på do 20min å hadde

ulidelige smerter i magen).

5. Riene jeg hadde fra 3-10cm. Gikk kjempefort og

riene var kjempesterke å varte en evighet av gangen...

Å føde er uansett ikke godt hvordan man enn opplever

en fødsel...

Men rett etterpå var alt bra, å smerten går over man må bare stå på å tørre å møte den å tenke at DETTE klarer jeg:-)

Skrevet

**glemte å tilføye en ting..

Anestesi legen måtte stikke meg med den fordømte epidural nåla 6 ganger før hun traff der den skulle pga at jeg har litt skeiv ryggrad!! det var ikke akurat godt det da!!!

Skrevet

1. Da jeg fikk pressrier da jeg hadde 6 cm åpning og bare måtte puste meg gjennom de...

2. Riene etter vannet ble tatt.

3. Da hodet nesten kom ut, men bare gled inn igjen når riene var ferdige...holdt på sånn endel ganger.

4. Da jeg skulle presse.

Skrevet

1) Da sønnen min plutselig ikke pustet ca 10-15min.etter fødselen, han ble tatt ut av armene mine i hy og hast og og det gikk lang tid før vi hørte han skrike igjen.. Trodde vi skulle miste han! (han fikk 10 poeng da han kom ut, vel og merke før dette skjedde)

2) Jeg ble klippet uten bedøvelse i en meget svak rie

3) Da både jordmødre og leger skulle kjenne etter hvordan han lå inni meg pga mange forskjellige teorier om alt mulig, de fleste(unntatt en av fem-seks stk) var veldig brutale og rotet rundt der inne.. følte jeg ble "voldtatt", men var jo for barnets beste at de sjekket det..!!

4) Da det føltes som at hode satt fast og jeg hadde pressrier i 80 intense minutt før legen kom og hjalp til.. Et hode på 37 i omkrets og en hånd ville ut samtidig;)

5) Dryppet ble satt opp på max(ble igangsatt) og riene haglet uten stopp.. det var veldig slitsomt, men ikke spesielt vondt..

Jeg var førstegangs og det ble endel action rundt fødselen ja.. jeg hadde ikke sovet noe særlig i forkant av fødselen og var egentlig for trøtt til å føde.. men rart hva man blir i stand til når det virkelig gjelder! Adrealin er en fin ting! Til og med en overlege som var "frekk" mot alle sa at det var en tøff fødsel.. likevel håper jeg på å få flere barn snart:) (venter på mensen fortsatt-snart 6mnd siden fødselen) Ønsker to tette;)

Skrevet

huff, det må være når babyen presser seg gjennom den smale fødselskanalen, og gjerne setter seg litt fast. Det kjennes jo ut som om kroppen deles i to, eller at man føder en tømmerstokk. (har bare hatt en sånn fødsel) Ellers kommer nok riene på andreplass og når de måler åpningen kommer på tredje.

Skrevet

Riene var jo selvfølgelig vonde, men det værste må være som andre her sier, når JM tøyde åpningen under pressriene. Fy flate!!

Og så syns jeg det var kjempeubehagelig når vi ventet på morkaken, JM tok navlestrengen og veivet med den i åpningen min... Laget store sirkler, og det var litt vondt og ganske ekkelt siden jag var ganske sår etter å ha presset ut en hel baby... :)

Skrevet

Delt 1.plass: riene og da jordmor tøyde.

2: pressriene. Lå i nesten 1 og en halv time med de og fyttikatta så sliten jeg var...De tvang med til surstoff.

Skrevet

Opplevde første og andre fødsel VELDIG ulikt, men tror nok lista må bli slik:

1) Å føde på rygg med bena hengende i slike gynekolog-bøyler, mens lillepia kom ut i sete. Akkurat utpressingen av baby i sete tar lengre tid, og derfor lengre vondt enn da jeg fødte med hodeleie.

2) Ammingen. Ingenting har gitt meg mer stikkende smerte enn når ungene tar feil tak og man er sår. Og i tillegg den psykiske "smerten" av å ikke få til å amme barna sine( merket dette mest med nr 1)

3) Åpningsrier.

Skrevet

1: Timen før pressriene!!

2:å spy (HATER DET!!)

3:Å tisse etterpå..

Skrevet

glemte noe..

4: når dei skulle sjekke hjertelyden.. fy fader så det svei.. (var så kaldt)

Skrevet

1) Det vondeste var var når ei jordmor skulleat hun måtte røske den fremover. Var så vondt at jeg ble helt kvalm.

2) Riene satt hele tiden i ryggen, så hadde kjempevondt i ryggen i 22 timer mens riene holdt på.

3) Var heller ikke deilig å kjenne 2 mislykka vakumforsøk for å så føde med tang.

Skrevet

1. Stunden det tok før jeg fikk vite at alt var bra med henne.

Føltes som en evighet før jeg fikk vite hvordan ståa var.

kom ut med navlestrengen hardt rundt halsen, var litt kaotisk da hun kom ut.

2. Da de festet vakumet.

3. da hodet stod "fast"i bekkenet mellom en rie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...