Gå til innhold

Burde jeg be om økt bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nav sin kalkulator sier at bidraget vil øke med 600kr om jeg ber endring.

Grunnen er:

Jeg er ferdig med permisjonen og har begynt på skole og går derfor ned i lønn.

Vi har hatt et høyt konfliktnivå, men det er ok nå om dagen. Kansje det vil øke om jeg ber om øking av bidraget(?)

Han har klær til barnet hjemme hos seg (loven sier at han ikke trenger det) Dette er for det meste arveklær og gaver, noe har de kjøpt selv. Dette er etter fars eget ønske.

Han ser barnet i gjenomsnitt 6 timer i uken. Han får ingen fratrekk på nav sin kalkulator siden han ikke har overnatting.

(han ønkser ikke mere en 6 timer, men dette kan ha noe med at barnet er forlite til overnatting)

Jeg er rådvil. For jeg trenger disse pengene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mye far/mor gidder å jobbe. Ikke for å være ekkel, men det er bare min tanke. Jeg hadde aldri orket tanken på at min eks skulle forsørge meg, det klarer jeg fint selv. Og jeg har faktisk skrevet avtale på å motta mindre enn jeg har rett på, rett og slett pga at jeg ser at jeg ikke burker så mye penger på barnet.

Skrevet

Enig. Vet om alenemødre som får 2-300 000 i bidrag i året fordi far har millonlønn. Synes det er litt feil også.

Skrevet

Her er det ikke snakke om slike summer. Det er snakk om 1900 eller 2500.

Skrevet

Da synes jeg du har et helt ok bidrag;-) Du får i tilegg 1000 kroner mnd i barnetrygd, og om du da spytter inn like mye som far har du 4800 til å bruke på barnet i måneden. Mens far hjemme hos seg har - 1900. Dessuten har du skattefordelene på barnet.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Da har de skaffa seg en super privat avtale med tanke på at maksimalt bidragsbeløp pr barn er 6350 kr, dvs 76200 i året!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...