Gjest Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Har tydeligvis fått et seriøst anfall av ammetåke her. Sitter å skriver oppgave (og tar noen snikpauser inn her) og ser nå at jeg gjennom hele oppgaven har klart å rote med to ord (har skrevet moksha i stede for samsara... er det mulig? *flau*), men det vil ta evigheter å finne igjen alle ordene akkurat nå og jeg har litt dårlig tid. Vet det finnes en funksjon som gjør at du kan skrive inn et ord et sted og så vil den finne igjen akkurat det ordet hvert sted den står i teksten nedover. Noen som skjønner hva jeg mener?
Kamomille Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 ctrl + h og du kommer til funksjonen "søk og erstatt"
pinglo Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Skjønner hva du mener,men husker ikke helt hvordan en gjør det...se oppe på verktøy inne på skriveprogrammet..Kanskje du finner noe der.. Eller så ligger det rett under der som det stpr verktøy osv..tror det kanskje står abc...
kroi Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 I word er det under "rediger" en funksjon som heter søk - erstatt, i denne siden eller noe lignende - der kan du søke opp et spesifikt ord, og få det erstattet med riktig ord, men du bør nok lese korrektur etterpå - hvis ordet f.eks finnes i flere bøyningsformer...
Gjest Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Hmmm.... Den søker bare i fotnoter på meg, og jeg har ikke skrevet det i fotnotene, bare i teksten. Gjør jeg noe feil mon tro?
Gjest Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Det finnes ikke i flere bøyningsformer, så det er ikke noe problem. Dette er bare første utkast og jeg har igrunnen nettopp korrekturlest selve teksten en gang, bare kom ikke på at ordet var galt før etterpå.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Nå fikk jeg det til! Tusen takk for hjelp! :-)
Kamomille Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 når du får opp "søk og erstatt", så gå inn på "erstatt". Der legger du inn ordet du vil søke opp samt hva du vil erstatte det med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå