Meg og gutten min Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 regner deres jordmor fosterets alder? jeg sier jeg er 12 uker, men hun sier 10! var på UL i uke 10+5. fosterets størrelse var da 4.5 cm, som tilsvarte 8+5. det vil da si at den gynekologen bruker fosterets alder, noe min jordmor også gjør mens jeg regner utifra mens????min fast lege regner jo fra min mens. mitt helsekort er jo ett eneste rot i forhold til ukedagene. først står det uke 10 ei uke så er vi plutselig nede i uke 8. skjønner ingenting:) er så redd jeg kommer altfor sent på UL.
Buick Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Etter mine erfaringar brukar både jordmor og lege mensterminen vår når dei omtalar kor langt vi er komne. Høyrest litt rart ut at ho brukar veketal på kor langt fosteret er kome sjølv om det er 2 veker mindre enn vi er. Hadde eg vore deg ville eg tatt det opp med både lege og jordmor for å få eit eintydig svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå