Gå til innhold

dere som lurer på når man kan teste....

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ultralyd i dag....

i følge den og anntatt lenge på svangerskapet testet jeg positivt med en ken waa ( kjøpt på life) 3 dager etter anntatt befruktnig,

og med en QR 8 dager etter anntatt befruktning.

dagen jeg testet var 18 dager etter IKM for min del,

så jeg prøvde ikke og teste tidlig for å si det sånn.

men hun som tok ultralyd sa faktisk at testene kunne slå ut få dager etter befruktning og at man kan være bare 2+0 når man tester positivt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er feil! Legene kan godt finne på å si slik, for må vite at ul aldri tar feil..... Hatt samme huskestua jeg og, så neste gang skal jeg nekte terminberegning.

Kort fortalt: Når du er 2+0 er det på dagen for unnfangelse (ikke sikkert at det er befruktning). Befruktning skjer som regel innen tre dager. 5-7 dager etter befruktning fester egget seg, og morkaken begynner å dannes. Da skapes hormonet hCG, som måles i urin og blod for å påvise graviditet. hCG nivået dobler seg for hver annen dag, og kan slå ut på urintester når det når 25 ml/u eller noe slik. 25 er grensen på clearblue, som regel 25 på de på legekontorene, men noen har kun 50 der og. Digitale tester fra clearblue slår ut på 50. Så den dama som fortalte deg dette, kan ikke ha flugt med i timene. hCG produseres ikke før egget har festet seg.....

Skrevet

takk takk og takk

følte meg super dum der jeg satt da jeg spurte om det virkelig var mulig at jeg var så kort på vei som hun sa,

for jeg trodde også morkaken måtte dannes,

men ja da det var mulig ja

nå må jeg beregnes da,

for jeg skal ha planlagt keisersnitt og er avhengig av beregning for å få en dato for keisersnittet

får se hva de sier 2. oktober da,

kanskje vi hopper en annen vei da....

Skrevet

hvis ultralyden stemmer så fant jeg faktisk hjertelyden hjemme med baby watcher før uke 12 også,

er mye jge ikke får til å stemme her..

men "de" har vel alltid rett

Skrevet

Antakelig kommer de til å nekte beregning, men du får be om ny ultralyd, ellers så får du snakke med noen andre. Jeg hadde samme greia på min forrige graviditet, men der nektet de å tro meg samme hva jeg sa. Lykke til, og stå på ditt! :o)

Skrevet

skal jo på ny ultralyd 2. oktober,

så får høre hva som blir sagt da

(ironien gjør det vel til at da er det kommet for langt til å beregne termin, noeat det er noe mellom det de fant i dag og det jeg tror selv) som vil føre til at jeg ikke får en termin. nei, får tro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...