lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 fikk råd fra helsestasjonen om å ta syringen over lillegutts søvnmønster, pga av mye uro, kaving og avbrutt søvn. jeg burde prøve å legge han til faste tider på dagen og kvelden. skulle prøve det selv om han egentlig er for liten til det (7 uker). men jeg skulle ikke styre maten, og han spiser jo ikke regelmessig, kan gå alt fra 2 til 5 timer mellom måltidene. så hva gjør jeg da? er jo greit å legge han etter han har spist. skal jeg gi han mat hver 3 time feks? selv om han ikke virker kjempesulten? eller hva hadde dere gjort?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. september 2007 hadde blitt veldig glad for noen innspill her )
MammantilKaja Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Hørtes vanskelig ut pga det du sier, at han ikke spiser regelmessig... Du kan jo prøve å mate ham når det er leggetid og se om det går... Synes det var et rart råd jeg. Ville heller prøve å se om du kan gjøre det lunere der han sover. Hvorfor har han avbrutt søvn? Er han sulten når han våkner, eller sliter han med å sove mett også?
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Da hadde jeg gitt ham mat hver 3 time el. noe sånn... (Prøv iallefall, vil han ikke ha noe da, så lek/kos litt mer) Er helt grusomt å ha det sånn, Emma ville heller ikke sove noe særlig, bare kava og styrte. Jeg gav henne ca hver 3 time, sov hun lenger venta jeg jo til hun våkna, og så stelte jeg, kosa/lekte litt og mata igjen.. Det tok ganske lang tid før vi kom inn i noen rytme, men det gikk seg til etterhvert.. Håper det ordner seg for deg...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 7. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2007 vi fikk det rådet pga av vi har prøvd det meste nå. men han sovner bare lett, sover en kort stund, våkner, er lei seg, mister smokken, kaver, vrir seg, veiver med armer og bein. sånn holder han på. Virker aldri uthvilt.
MammaTil2 Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Eldstejenta mi sov også veldig lett, og max 30min på dagtid :-P Løsningen for oss ble å pakke henne inn i et teppe, slik at det hele tiden lå noe rundt skuldrene og armene hennes. Det måtte ligge klart under henne når hun fikk mat, så brettet jeg det bare rundt henne og bar henne meeeget forsiktig bort til vugga. Ansiktet mitt var hele tiden nært hennes, og var det siste som fjernet seg fra henne når hun ble lagt. Med det teppet rundt seg,så fikk hun ikke til å slå armene ut til side, og våknet faktisk ikke så ofte! Vet ikke om du har prøvd det, men det er virkelig verdt et forsøk. (Selv om det var et råd fra min mamma, som fikk rett nok en gang :-P)
MammantilKaja Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Når vi er borte og hun ikke roer seg så putter jeg henne inn i bæresjalet... Går da max 10min så sover hun. Dette er seff ingen langtidsløsning for det blir varmt for mor. Men å pakke inn litt ja som hun andre her sier, sign den;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå