Karabimbi Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Hei! Fullammet min 6 uker gamle datter kun de to første ukene. Da gikk hun ned 500 g. Prøvde etter råd fra helsesøster å øke i 2 dager men hun gikk fremdeles ned. Har hele tiden slitt med store sår og gule stafyolokokker. Er på min andre antibiotikakur og håper det snart går over. Gir henne nå 4 flasker mme om dagen. (tilsammen ca 3,5 dl)Ammer før hver flaske og innimellom. Kun amming om natten (to ganger). Veide 3980 ved fødsel. Ved 6 uker veier hun 4755. Vil prøve å øke litt men det er ikke noe mål å fullamme. Er fornøyd som delammer. Var dette med storebror da jeg slet med de samme problemene i 3 mnd. (Han ble ammet til han var 1,5 år) Dette ødela mye av småbarnstiden med han og jeg ønsker ikke det samme nå, men jeg vil gjerne øke litt. Har noen råd for strategi? Hjelpebryst, pumping, trappe ned på mme, annet? Hvor lang tid bør jeg sette av og hva er mest effektivt? Ønsker ikke slite ut hverken meg selv eller resten av familien med dette, men ønsker å gjøre et lite forsøk. Lille Ellinor er helt avhengig av mme nå, så jeg vil ikke ta fra henne flaska. Noen som har vært med på noe liknende og har råd?
Expat Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Egentlig er noen realle økedager det aller beste. Og samle flasker til senere på dagen siden de fleste har mest på formiddagen. Du kan forvente amming hver time de første dagene, det er ok! Kutt første flaska på dag først, og legg henne til når hun er sulten igjen, når det er ok kan du ta en til flaske bort.
Karabimbi Skrevet 7. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2007 Takk for kjapt svar! Har prøvd meg litt forsiktig med å drøye første flaske (som hun nå får i 9 - tiden) Men hun skriker desperat etter mat selv om jeg lar henne "hoppe" fra det ene brystet til det andre hele tiden. Hun river og sliter i mine såre pupper når det er tomt (og det er det fort). Slår seg ikke til ro i det hele tatt før hun får en flaske etterpå.(drikker ca 80 ml) Hun klarer ikke å vente en time på neste amming for hun er for sulten. Derfor føles det litt for skummelt å prøve seg på en real hestekur når hun er så tydelig misfornøyd med hva jeg har å by på. Men det kan kanskje gå? Hva tror du?
Expat Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Egentlig tror jeg at hjelpebryst er tingen for deg!
Karabimbi Skrevet 7. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2007 Takk for svar igjen! Ja, jeg er litt nysgjerrig på dette. Skal surfe litt rundt etter info. Vet at Ammehjelpen har info på sidene sine. Dersom noen der ute har egne erfaringer med hjelpebryst, så del gjerne!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 Jeg brukte ikke hjelpebryst, men hadde en medisinsprøyte som jeg stakk i munnviken på baby med melk, fungerte kjempe greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå