Gå til innhold

Hva mener leger med - ikke lenge igjen- !!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor er kreftsyk og har dødelig kreft med spredning til hjernen hvor det er titalls svulster.. Svulstene vokser sakte har legene sagt..

Men de har også sagt at hun ikke kan leve med dette lenge.. Tross behandling om hun ønsket det..

Lenge?!?!? Hva er lenge.. Vil ha svigermor her lenge jeg.. Prøvde og være realistisk og trodde at jeg kanskje kom til og ha henne her i ihvertfall noen år til.. Legen har ellers ikke gitt noen prognoser.., men skal starte med livsforlengende behadling om 2 uker..

jeg og mannen fikk et ark av sviger i dag hvor det står at vi når som helst kan ringe hennes behandlende lege og sykepleier og at hun har åpen retur og fri ambulanse.. forvirret og fortvilet jeg..=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff...ikke lett. Sender dere lykke-til-klemmer!

Ganske vanskelig å mene noe om det legen sier. "Lenge" er jo et relativt begret. For noen er det uker eller måneder, for andre er det flere år.....

Kankje dere burde ringe legen og spørre om prognisene og tidsperspektiv dersom dere vil vite dette.

Skrevet

Det er ikke lett å vite, fordi ingen kan si nøyaktig hvor lenge et menneske har igjen å leve. Men det høres jo ikke ut som hun har så veldig lenge igjen når det er åpen retur og dere har fått den infoen dere har... Men, jeg er ingen ekspert annet enn utifra erfaring med nære pårørende, så ta en tlf til legen hennes og spør.

Og ikke minst, bruk mye tid sammen med henne fremover, den tiden dere fremdeles har sammen er viktig for dere alle:-)

Varme klemmer fra

Skrevet

Huff da, så `grusomt:-\

Jeg også hang meg veldig opp i det at de sa det ikke var lenge igjen.. Hvor lenge er IKKE LENGE???? Jeg spurte personalet på palliativ avdeling om dette hele tiden de ti dagene da mamma var der.

Svaret jeg fikk var, de kan aldri gi noe konkret svar. Det kan gå måneder, det kan gå uker, dager og timer. Men, når de begynner å ta til seg mindre og mindre mat og væske er det en indikasjon på at det nærmer seg slutten.

For min mamma tok det 8 uker fra hun fikk beskjeden til hun forlot oss. 1 april var vi hos fotografen og tok bilder, var ute og spiste o.l. Den 19 mai var hun borte.

Men, mamma ga opp også.. Hun hadde det for vondt å leve med den vissheten om at hun levde på "lånt" tid med oss. Der gikk det dessverre veldig fort ned.. *snufs*

Sender deg en god klem, ta MASSE bilder og video, det lover jeg du vil være takknemlig for.. Det er en tøff tid i møte for dere nå, ta vare på hverandre og dere vil få den styrken dere trenger underveis!

Føler med dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...