Gå til innhold

Uff...

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 uker siden jeg fikk lillegutt og har merka de siste dagene at det er vondt å gå på do (bak..) og blør litt når jeg er ferdig. Funnet ut at dette er hemorider. Var og kjøpte stikkpiller i dag, men hvor lang tid tar det før dette blir borte? Er så vondt og plagsomt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du, det samme har jeg slitt med..fryktelig plagsomt! er snart 6mnd siden fødselen..nettopp blitt bra igjen. Har lest meg til at jeg hadde en såkalt analfissur.. det er en rift/sprekk i endetarmen som skjedde under fødselen.. dermed blir det kjempevondt(kjennes nærmest umuuulig) å gå på do.. er veldig vanlig med treg mage etter fødselen og hard avføring.. har man en rift i tillegg blir det ekstra vondt.. Jeg hadde/har også hemorrider, men de skal visstnok ikke gjøre såå vondt i forbindelse med toalett besøk.. Dersom det er en rift, går det an å kjøpe en krem på apoteket som hjelper riften å gro lettere!(selv om jeg aldri fikk kjøpt det) Veldig viktig å holde avføring myk-spis mye fiber,svisker o.l og mosjon er også bra. Ikke bruk sterke såper, fordi det er med på å irritere mer og tørre ut. Og unngå unødig press ved toalett besøkene! Dette bidrar til at det gror lettere.

Nå kan det godt være du har hemorrider altså, i tilfelle unskyld lang utgreining her hehe.. tenkte bare å si ifra dersom det kan være til hjelp for deg eller andre:)

Gidder ikke signere anonym, siden dette er vanlige plager som folk kan få etter en fødsel.. ingen ting å skamme seg over.. men beklager ekle detaljer folkens, hehe;) Lykke til på toalett besøket!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...