Gå til innhold

Til dere som har kolikk-barn! Litt hjelp til meg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hjelper på deres barn?

Hvor lenge varer dette?

Noe spesielt de reagerer på??

Jenta vår har hatt kolikk i en mnd snart! Er mye gråting speseilt på kveldene.. stakkar. Syns det er så fælt. Bli veldig fortvilet. Om dere har noen gode råd, så vær så snill og kom med det;) I tillegg ligger ho å presser hele natta. Som om ho vil ha noe ut.. ho promper mye for tiden, så er nok mye derfor ho presser sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på kolikkdebatten, der ligger det en tips-tråd.

Skrevet

Gå til kiropraktor. Vi var hos Ogre på Kiropraktorklinikken i Farmannsgate. Fikk ny baby vi. Ikke drøy, ring nå!

Skrevet

Hos oss var det bæresjal som var redningen.

Skrevet

Ja sjal er også bra. Men mini her ble litt "avhengig". Skulle BARE bæres. Sukkervann kan hjelpe. Men som sagt - ring Ogre, han er flink asså. Du får time raskt og hos oss funket det veldig bra. Ble mye verre etter 1. beh og veldig bra etter 2. beh. Skjer ikke noe "skummelt". Snuppa mi var strålende fornøyd da hun var der. Bare å spørre mer hvis du lurer på noe.

Skrevet

På vår lille gutt hjalp det at jeg kuttet ut ALLE melkeprodukter ( jeg ammet) og hvis vi brukte erstattning måtte det være Nutramigen ( den er uten melkeprotein og fåes kjøpt på apoteket) ikke NAN!!!!

Vi fikk også beskjed om å gi han 10 dråper med Minifom før hvert måltid.

Lykke til!

Skrevet

vi syntes selv at minifom hjalp, men akk da kolikken var over fant jeg ut at man ikke bør bruke minifom lenger, så vet ikke om det er noe tips da :)

Ellers hjalp ingenting bortsett fra kiropraktor. Vi prøvde alt føltes det som. Etter første behandling hadde vi en skikkelig jævlig skrikenatt, men etter det og to behandlinger til var kolikken forsvunnet. Hos oss varte det i 2,5 mnd.

Det føles som at det aldri vil gå over, men det gjør altså det!!!!!!!!!! :-)

Lykke til!!!!

Skrevet

Det var legen på Barneklinikken på Haukeland Sykehus som anbefalte Minifom. Det er ikke dokumenterte bivirkninger på den, så jeg tror den kan brukes med god samvittighet, men ikke i mer en 3 mnd sammenhengende.

Skrevet

Hei! Og tusen takk for svarene! Blir garantert kiropraktor her. Så skal kontakte han sirkeline;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...