Gå til innhold

Hva er dine lureste "triks"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har vel gjennom erfaring funnet en del hverdagstriks som gjør livet lettere. Når det gjelder barn, så er mine favoritt-triks:

- kjøkkenvifte mot kolikk (babyen blir utrolig mye roligere av å høre støyen fra en kjøkkenvifte. Har fungert ypperlig på to kolikkbarn!)

- "bamse får ikke sove uten deg" (svært effektiv måte å få en trassig 2-åring til å gå og legge seg når hun egentlig ikke vil...)

Hva er dine beste triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få med meg Lucas til bilen som er et stykke å gå får jeg han til å komme å "fange" meg, eller vi ser "hvem som kommer først".

For å få han til å gjøre ting som å kle på seg eller sitte stille mens jeg gjør noe sier jeg" å se hvor flink du er til å...."

Skrevet

Vet ikke om jeg har noen supertriks, men hvis jenta mi på to år ikke vil legge seg, sier jeg: Nå sover x, nå sover y osv. Bruker navnet på alle vennene hennes. Eller: Alle barna sover nå. Bruker å hjelpe i andre situasjoner også.

Hvis hun ikke vil noe, peker jeg på andre og viser hvor flinke de er til det. Eks: hvis hun reiserseg i handlevogna, viser jeg henne hvor flinke de andre barna er til å sitte i vogna. Hun ønsker da gjerne å være like flink selv. Evt så sier jeg noe om hvor flinke de store barna er.

Hvis hun ikke vil gå, har vi en lek der jeg skal løpe etter og ta henne. Fungerer stort sett bra.

Skrevet

hehe.. for å få snupp opp i litt tempo (hun er bedagligheten selv hehe) så må jeg heie på henne, da små løper hun så stolt..

og når hun var mindre så måtte alltid pippen komme å ta maten hennes for at hun skulle spise..

nå har vi problemer med påkledning og sko, så da må alltid jeg ta på først for å vise at mamma gjør det samme, skal nemlig gjøre det samme hele tiden. så jada mamma må late som hun skifter bleie innemellom og hehe..

Skrevet

Hvaffornoe? Må du late som du skifter bleie på deg selv for at snuppa selv skal være villig til å bli skftet på? Du må av med buksa og på med bleia liksom? *flirer og ser det for meg*

Skrevet

Åååhhh.... Det må være å IKKE stresse, IKKE bruke ordet nei....

Og det siste på triks-fronten var her en kveld da hun skulle spise kveldsmat (eller pølsemat som hun kaller det). Hun ville gjerne sitte ved det lille IKEA-bordet sitt på rommet, og bamsen satt på den andre stolen. Så ha hun en halv skive til bamsen, og sa til ham "ikke bale pålegg, bamsen!". Både pappaen og jeg satte oss sammen med henne, tok en skive hver vi også. Etterhvert begynte hun å snike til seg småbiter av pålegget til bamsen. Også sa vi at hun måtte spise fint, ta en stooor bit med pålegg OG brød. Og hver gang hun tok en sånn bit JUBLET vi hemningsløst, klappet i hendene og sa "jaaaaaa" sånn "ho ho ho ho". Det syns hun var kjempegøy og spise begge brødskviene sine med pålegget sammen med brødet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...