Gå til innhold

Hva skal de smaa haa paa skiven sin som er sundt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest en del her inne om at brunost og prim er fy,fy og inneholder masse sukker.

Hva bruker dere aa ha paa skiven til deres smaa?

Her i huset har vi alt som kan puttes paa en skive og poden spiser alt han faar uansett om det er brunost eller leverpostei.

Jeg husker jeg fikk smor og sukker paa skiven av min bestemor naar jeg var liten og det var deilig:) men min lille faar vente noen aar for han faar det paa skiven sin:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leverpostei, smøreoster, makrell i tomat

Skrevet

Leverpostei

Kaviar om de liker

Makrell i tomat

Tubeost

Moset avokado

Skrevet

her går det i brunost,hvitost,nøkkelost,skinkeost, leverpostei.g småen på 3 liker tomat og agurk på skiva ;-)

Skrevet

Snuppa får prim hun....den er det iallefall jern i, hvilket det ikke er i brunost. Men ikke hver dag da.

Ellers får hun:

Leverpostei

Kyllingpostei

Makrell i tomat

Smøreost

Hun er 11 mnd bare, så har ikke prøvd ut så mye annet ennå...

Skrevet

Lillegutt er snart 4 år får både sunne og usunne ting på skiven. Jeg er minst like opptatt av at han spiser variert. At han ikke kun spiser f.eks leverpostei.

Går i fårepølse, leverpostei, makrell i tomat, skinke, magerost, egg, baconost, skinkeost, agurk, syltetøy, brunost, hvitost og tunfisk.

Er to ting han ikke liker. Det er alt som har med majones og gjøre og kaviar. Da brekker han seg.

Sjokoladepålegg har han faktisk aldri smakt før - men det er vel mest fordi at jeg ikke liker det selv og derfor aldri har kjøpt deto)

Skrevet

Her går det i:

Makrell i tomat

Kaviar

Leverpostei

Gulost

Fruktmos

Banan

Skrevet

leverpostei eller andre posteier, kaviar, makrell-laks- tunfisk på tube, smøreoster, rent kjøttpålegg gjerne med pesto under, tynn skiver med fiskepudding, bønnemos... Kommer jo an på alderen.

Har aldri gitt barna mine noe søtt på brødskiven. Har mye godt syltetøy i hus, men de liker best frukt og bær naturell. Nå liker de det ikke:) Litt rart siden jeg eeeeeeeelsker søte ting. Rare barn:)

Skrevet

Kan lage fruktmos selv å ha på skiva til miniene.Det er ihvertfall sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...