Kris, 061107 & 260610 Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Jeg har de siste ukene slitt veldig med nummenhet i venstre hånden, spesielt i tommel, peke og lange finger, trodde første kanskje jeg hadde fått senebetennelse, men når jeg var hos fastlegen så mente hun det hadde noe med vann i kroppen som presser på nervene i hånden. Flere som har dette? Har det spesielt mye om natten, og det er skikkelig ubehagelig, får ikke sove skikkelig, da hånden må beveges for at det skal forsvinne.
nennemor og vesla Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Jeg har veldig stive og numne hender når jeg våkner. Om det er etter en natt eller en lur på sofaen. Kjenner at hendene er veldig stinne av vann, men om jeg får bevget de litt så gir det verste seg. Men min kusine hadde veldig store plager og hadde problemer med å åpne flasker, lokk og andre finmotoriske ting. Kunne av og til også miste tket i ting så glass gikk rett i bakken osv.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Jepp, har hatt det i noen uker nå, den gode natte søvnen forsvant da og er rimelig lei.... Jeg er nå blitt nummen i begge hendene, mistet mye krefter i dem, høyre tommel klarer jeg ikke å strekke ut en gang og det går ikke over lenger:( På toppen av det verke leddene mine konstant, spes hvis jeg bruker de... Dette hadde jeg ikke sist, men fikk beskjed om at det er vann, nerver i klem og at blodet prioritere baby og de viktigere organene vi har:) Ska bare vera gla om det forsvinne etter fødsel.. Men ikke så lenge igjen nå:*)
Mamzen Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Hei! Jeg hadde det akkurat som deg sist graviditet, nummen i tommel, peke og langefiner. Det gikk over etter fødsel, denne gangen har jeg ikke fått det!
Gjest Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Helt vanlig og veeeldig ubehagelig.Også er det rett som legen din sier: Det er økt veske som presser på en nerve i armen din. Noen får det i tommelen,pekefinger og halve langefinger, andre får det i ringefinger og lillefinger. Har selv hatt dette men er mindre plaget nå faktisk :-) Var sikkelig vondt på der verste, våknet med sprengninger og bortdovning av tommel,pekefinger og halve langefinger som regel i 4-6tiden om natten. Men det går over etter fødselen :-)
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 7. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2007 Sant det, og heller ikke noe vi kan gjøre noe særlig med. Jeg også har det i begge hender, men verst i venstre, og ja, den gode søvnen er vekk :-)
spireliten Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Jepp har det her og. de siste nettene har jeg våknet av at venstrehånden har "sovnet".
Ringsaker84 Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Min lillefinger på venstre hånd har vært nummen konstant de siste 4 ukene. De første dagene var det skikkelig ubehagelig, men nå har jeg liksom vent meg til det, så jeg tenker ikke så mye over det lenger. Men håper virkelig at det går over når fødselen er vel overstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå