Gå til innhold

Ang grøt til tulle på 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å begynne med litt maisgrøt til tulla mi på snart 5 mnd. Er det noen som har tips til hvor mye og når jeg kan gi henne dette? Har prøvd å gi henne litt hippo frukt og hun liker dette veldig godt, men er veldig usikker på hvor mye jeg skal gi henne... Noen erfaringer? -Og er det lurt å gi henne grøten rett før hun skal legge seg for kvelden...? -Med tanke på at hun skal sove over natten? (Hun er veldig snill og sover da, så er ikke nødvendigvis derfor jeg vil gi henne grøt nå...) Er helt grønn på dette og trenger noen råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare tipse om at det ikke er anbefalt lenger å begynne med grøt før de er 6 måneder, med mindre det er nødvendig.

Vi begynte med litt maisgrøt midt på dagen. Da vi hadde gitt noen dager og såg at det gikk greit så gav vi han på kvelden i steden for. Hadde ingen innvirkning på søvnen her i huset, verken til det bedre eller verre=)

Skrevet

Man skal visst bare begynne med en til to skeier grøt og så øke gradvis. Det er lurt å gi om dagen, for visst magen reagerer på det, er det bedre at de gråter om dagen, og ikke hele natten. Det sa de på HS min ihvertfall. Tenke vi skulle begynne selv, har en gutt på 5 mnd.

Skrevet

Vi begynte når hun var 4 mnd pga hun krevde mer mat. Vi begynte med en t-skje og økte gradvis. vi ga på midt på dagen i noen dager for å se hvordan hun reagerte før vi ga på kvelden. Ga det som nest siste måltid så pupp før senga. Men hun begynte å spise mye grøt og ville ikke ha pupp noe mer før senga så vi flytta grøtmåltiden til litt senere så det ble kveldsmaten. Nå sover hun over natten og har gjort det i 2 uker. Håper det fortsetter. Var rett og slett sulten hun.

Skrevet

Etter boken skal man vel bare starte med 1 ts, neste dag 2 ts osv. Vi startet med maisgrøt og laget av 1 ts grøtpulver og laget til veldig tynn suppe. Vi ga til formiddagsmat og det har gått greit med magen. Har gått over til helios hirsegrøt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...