Nenya^juni2010 Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Og kan sjekke ingredienslista for meg? Leste i fullfart i går og synes jeg så Taurin der, håper bare jeg leste feil!! Har ikke selv nå sånn at jeg får dobbelsjekket!
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Hvorfor lurte du på ang Taurin?
Nenya^juni2010 Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 Fordi RedBull var forbudt i norge pga Taurin.. ta et søk på taurin så ser du... Litt veldig skeptisk til nan nå jeg... :/
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Taurin (C2H7NO3S) er en organisk syre (aminosyre) som mennesker og dyr danner i gallen. Navnet kommer fra latinsk taurus (tyr), ettersom stoffet først ble oppdaget i gallen til en okse (Bos taurus). Stoffet finnes i alle animalske næringsmidler. Taurin er essensielt for katter, som ikke kan danne dette selv. Taurinmangel hos katter kan føre til alvorlige sykdommer, blant annet sviktende syn og blindhet, hjerteproblemer, og nedsatt fertilitet. Derfor må taurin tilføres i kommersiell kattemat. Taurin har i den senere tid blitt en populær ingrediens i energidrikker, for eksempel Red Bull. Stoffet har imidlertid ingen dokumenterte stimulative effekter. Det er uklart hvorfor taurin inkluderes i energidrikker, men taurin har en lett hemmende effekt på nervesignaler. Dette kan bidra til å dempe skjelving ved inntak av høye doser koffein, som energidrikker gjerne inneholder. Taurin hevdes dessuten å kunne binde vann i hjernen, hvilket kan motvirke den vanndrivende effekten til koffein. Taurin brukes også som ernæringstilskudd for kroppsbyggere i kombinasjon med kreatin og anabole steroider, delvis grunnet nyere studier som viser at taurin hos mus motvirker muskeltretthet under fysisk belastning og øker utholdenheten. En komplementær teori er at populariteten kommer av ordets mannlige karakter (tauris = tyr), og at det derfor skulle ha en placeboeffekt. Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Taurin»
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Å skjønner det.. Men da får du bare undersøke da.. Jeg tenkte ikke på det da..Sønnen min bruker ikke morsmelerstatning nå.. Han er 18 mnd.. Spør på HS hvis du er skeptisk på den..
Nenya^juni2010 Skrevet 7. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2007 Får høre med HS ja... bruker for det meste HIPP, men NAN hvis vi er på farten.. Er jo ikke sikkert det er noe da, regner med at de vet hva de gjør da.. men allikavell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå