Gå til innhold

Hodet ikke festet!!??


karro86

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i dag 21 dager igjen til lillemann kommer og er dermed fødeklar! Var hos jordmor sist uke som sa at hodet var knapt festet, mens legen i går sa at hodet var bevegelig! Blir kjempenervøs av dette ettersom min mor måtte ta akutt keisersnitt grunnet høy likestand. Hodet kom med andre ord aldri ned i bekkenet!

 

Noen som har det på samme måte. Burde jo spurt legen, men han virket ikke som om det var bekymringsverdig! Bekymrer meg for det jeg da... hehe.

 

Gleder meg til han kommer, men det skjer vel ikke med det første når ikke hodet er festet :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det omvendt... Som 2. gangs fødende har hodet festet seg. Ikke for tidlig, men likevell tidlig til 2. gang å være. Hodet var festet allerede i uke 36+0. Jeg øynet et håp om at da kunne jeg kanskje få litt før tiden, men neida... Det er ingen garanti verken den ene eller den andre veien ifølge jordmor. Så d er visst bare å smøre seg med tolmodighet uansett hvordan babyen ligger.

 

En veninne av meg fødte 12 dager over termin uten at hodet var festet på forhånd. Alt gikk veldig bra med henne og prinsessa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei karro86..!eg e nå i min uke 39 og har 8 dager igjen til termin..hodet har ennå ikke festet seg hos meg heller :( (nurket mitt ligger med hode ned men er ikke festet)

jeg var og bekymret, men etter at jeg leste et innlegg på 3 trim har jeg vel ikke noe å bekymre meg for egentlig. det er mange førstegangsfødende som har født fine fødsler uten at hodet har festet seg. du kan føde før tiden selv om hodet ikke er festet.bebien kommer når den er klar :)

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager igjen til termin, førstegangsfødende og her er heller ikke hodet festet. Iflg jm så var dette ikke noe problem og jeg hører på dem :-D

 

Tror bare du kan roe ned angående dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var beroligende svar! Han skal få bli i magen så lenge han måtte ønske, men så for meg en fødsel som varte og varte og som til slutt endte i hastesnitt! Han ligger visst fint med hodet ned, og har gjort det siden uke 35!

 

Begynner å bli lei nå! Er student, og dermed har permisjoenen nå vart omtrent siden mai! Føles som en evighet. Noe det forsåvidt også er!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Jeg er førstegangs.Er i uke 39.Min jordmor sa at det ikke farlig.Noen ganger fester de seg ikke før timer før fødsel heller..Og hvis vannet går så siver de ned i bekkenet uansett.På 1 gangs er det 80 % som fester seg.Og på 2 gangs er det 20 %.Så det er ganske vanlig.Ikke bekymre deg du.Går nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos jordmor fem dager før termin... og hun sa hodet lå godt nede i bekkenet,men at det er bevegelig. Hun virket ikke bekymret for at det ikke var festet, og jeg er førstegangs. Men hun virket ikke som hun trodde jeg kom til å føde riktig ennå heller,da:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...