Gå til innhold

Toxoplasmose-hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei der!! Trenger litt info..

Er på ferie på Kypros nå, er gravid i ca uke 7 nå.. Fant det ut rett för vi dro.. Vet jo at mans kal väre forsiktig med katter, uvasket salat osv.. Har jo PRÖVD dette, men noen salatblader har jeg nok fått i meg.. Har dukket drikke med isbiter, spist litt melon som vi har fått servert og sånn..

Har värt skikkelig kvalm , spes når jegt ikke drikker nok, eller hvis jeg spiser for mye/lite.. Har tenkt mest at dette er pga garviditeten, men så begynte jeg å tenke at hva om jeg ahr fått toxo? Var neg i siste sv.skap, så tror ikekj eg har den i meg (sånn at det ikke gjör noe), men er det noen som vet hvordan symptomer på det er, altså hvis man får det? Hvor fort må man få antibiotika, og hvor skadelig er det evt for fosteret..?

Drar hjem på mandag, og skal til förste legetime på tirsdag, regner med at blodpröver osv blir tatt da.. Men hva omd et er for sent hvis det er det jeg har fått?? Noen gode råd/tips?

PS. Her er det GRUSOMT varmt!!!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du har fått toxo, så kan det behandles!

Det er valig at det testes på første undersøkelse, men du kan jo nevne for legen at du har vært i utlandet for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Ville egentlig bare si at sjansen for at du har blitt smittet er svært liten. Jeg ville prøvd å slappe av og nyte resten av ferien, bare ta det opp med legen når du har time. Legen kan ta en blodprøve.

Bare sørg for at kjøttet du spiser er gjennomstekt, vask frukt og grønt godt, ha god håndhygiene og ikke få katteavføring på deg.

Skrevet

ok! :o)

Takk alle sammen! Nå har jeg lest alle svar og linker, og er litt mer beroliget.. Får be om at det sjekkes når jeg kommer ti legen på tirsdag.. Håper da å få se et lite hjerte som banker... :o) (legen min har UL)

Så da får jeg vel karre meg ut i varmen igjen.. Har aldri sagt dette för når jeg har värt på ferie, men nå gleder jeg meg faktisk til å komme hjem... Her er det altfor varmt fo en graid, småkvalm dame, og alt for mange rare ekle lukter.. Lukter mat OVERALT!! Blä!! Tror lille snupp på 2 gledwer seg til bhg igjen også :o)

Igjen, takkf or svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...