Gå til innhold

Noen som har/ har hatt Svangerskapsforgiftning???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var symtomene deres????

Jordmor fant spor av eggehvite i urinen min på forige kontroll (mandag), og sa at jeg måtte ta kontakt dersom jeg fikk hodepine el.

I dag føler jeg meg ikke noe i form, ikke skikkelig vondt noen plass, men slakk, småkvalm og lett hodepine. Usikker på om jeg bør ta kontakt med lege eller vente å se det an......

Set stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg er det muligens svangerskapsforgiftning på gang. uke 40 i dag. Jordmoren oppdaget eggehvite i urinen i går (30mg/dl) + at blodtrykket har steget fra 130/70- 165/90. Jeg ble sendt til ctg-sjekk på sykehuset, og må levere urinprøve+ sjekke blodtrykk hver dag. Jeg har også lett hodepine, men det kan også skyldes at jeg er forkjølet. Har også fått litt mer vann i kroppen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt! Bedre å gjør det en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg er bare i uke 34 ifølge ul.termin( men uke 36 i følge menstermin, som jeg er helt sikker på at er mer riktig!) Blodtrykket mitt var fint sist det ble målt, men syns jeg har fått mer vann i kroppen. Syns det er litt vanskelig å bedømme det der med ødemer, føler at beina å hendene ser hovne å rare ut, men vet jo ikke om det er pga. vann..? Har hatt skikkelig med vann en gang og da var det jo ingen tvil, verre å vite nå når det bare er litt...

Kanskje jeg bare skal stikke innom legekontoret med en urinprøve for sikkerhetsskyld.

Flere med erfaringer

Skrevet

Stikk innom en tur siden det går mot helg du! Så slipper du å bekymre deg unødig. Jeg og synes det er vanskelig å se ødemer, men jordmora sa at jeg ikke så helt frisk ut i ansiktet. Og det stemte jo! Lykke til!

Skrevet

jeg ble innlagt på overvåking i uke 33 pga svangerskapsfogiftning symptomer.det ble funnet spor av eggehvite i urinen, hevelser i kroppen pluss at blodtrykket mitt var på 144/91. jeg følte meg ikke dårlig i det hele tatt. høyt bt og hevelser i kroppen har jeg hatt fra ganske tidlig i svangerskapet så jeg har vært til ekstra kontroller pga dette.

jeg var innlagt i to døgn, hvor de målte bt 4 ganger om dagen og sjekket urin hver morgen, samt lyttet på fosterlyden at den var som den skulle. etter to dager fant de ikke mer eggehvite og jeg kunne dra hjem, men fikk beskjed om å ta det ro da jeg var i faresonen for å få forgiftning igjen.

så jeg vil anbefale at du kontakter lege . bedre å bli sjekket en gang for mye....

er nå i uke 36+5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...