Gå til innhold

Vært på foreldresamtale med ped.leder i bhg idag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

og alt sto bra til med pjokken (det visste jeg jo forsåvidt) har det veldig bra i bhg :)

Eneste problemet er at han er stor for alderen (er 17 mnd) og det er lett å glemme for de ansatte når han ser ut som en 2 åring....

Er første min så jeg synes ikke han er stor for alderen jeg da :) (ca 13 kg og 85 cm)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Større enn min 2åring. Men jeg glemmer at hun er liten da.

Skrevet

Synst det høres normalt ut. Min var 14 kg og 90 cm på 2 års kontroll. Og han er ganske gjennomsnittlig.

Skrevet

Så bra at alt var bra med pjokken i barnehagen.

Han er nok kanskje litt stor for alderen, men alle er man jo forskjellig.

Minsten min er 20 mnd. og er nok heller litt liten for alderen. Er en stund siden vi har målt og veid han nå, men str. 80 i klær er ofte fremdeles litt stort. Mener han var 9,5 kg og 78 cm på 15 mnd. kontrollen.

Han er nok litt liten ja, for første dagen hans i barnehagen så sto jeg litt med han på armen med det samme vi kom inn der. Da var det en som spurte om han kunne gå.. Jada sa jeg og satte gutten ned på gulvet.. SWOSJ, så var han i et annet rom... han løper fort gitt sa dama da.

Skrevet

har samme problemet med størrelsen .. mi ser ut som en 3 åring! er snart 2.. hun er 89 cm og 13 kg og har skulderlangt hår, så hun blir ofte missforstått, men går bedre i barnehagen nå når de er blitt kjent med henne :)

Skrevet

Min er 3,5 år og veie 12,5 kg. Men det er jo stor forskjell på ungene da. Min ligger, og har alltid, ligget litt under vektkurven da.

De i barnehagen må vel bare "venne" seg til at han bare er 17 mnd, noe annet er det jo ikke å gjøre :)

Skrevet

bra det ikke bare er her størrselsen kan forvirre! Joda, regner med at det går seg til, han har bare gått der 1 mnd! Hun sa at de måtte prøve å huske på at han trenger litt ekstra kos når han er trøtt og lei siden han er så liten enda :) Han er nest yngst på avd. Min har ikke mye hår å snakke om da hehe!!

Noen som vil se bilde?

http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow/468762/offset/4

Skrevet

Samme problemet har vi med vår eldste, alle tar ham for å være mye eldre enn han er og forventer derfor for mye fra ham enda de vet hvor gammel han egentlig er. Han var 12 kg og 84 cm da han var akkurat 1 år og hadde masse hår attpåtil, de fleste tok ham for å være to år da og synes det var horribelt at han ikke gikk (han gikk da han var 13 mnd). Får håpe at gutten din, som min, lærer seg å gi beskjed selv etterhvert :-) En av vikarene fikk høre det fra gutten vår sist høst da hun maste på at han måtte da kle på seg selv han som var så stor gutt og han svarte "Jeg er bare 4 år altså!", hun sa hun trodde han var 5 år og unnskyldte seg da.

Skrevet

hehe, så bra at han sier ifra!!!! tror nok han lærer seg det, for han sier helt klart ifra når noen tar leker fra ham....hehe, ikke med ord enda men med høylytt protestering :)

Skrevet

86 cm er ca 1 1/2 år

92 ca 2 år

Synes ikke sønnen din er spesielt stor jeg da...

Mi blir 2 i morgen og er ca 86 og 12 kg

Skrevet

Så fint at det går bra i barnehagen=)

Det med størrelsen kjenner jeg igjen=) Mage har rettet seg til eldste og spurt henne om hun er 4 fra hun var 2 1/2 hehehe. Det er lett å ta fel på alderen på unger. Er dem store å snakker mye så er det ikke lett å huske at de er små. Har glemt meg mange ganger å med eldste.

Skrevet

Så skjønn :):) mi ser ut som en trollunge hehe.. med maaaase lang mørkt hår hehe:)

Skrevet

ja, nei jeg synes ikke han er spesielt stor jeg heller! Men noen kommenterte tidligere at han ser litt "voksen" ut i ansiktet? Han er uansett minst like stor som 2 åringene på avd, er vel kanskje det det går på!

Skrevet

Mini på 22 mnd er 96 lang og 17 kg.. kan si det sånn at mange tror han er eldre også.. he he..=)

Synes ikke han hørtes unormalt stor ut..

Skrevet

Ja det er virkelig stor forskjell på barna, og det virker som om noen er veldig opptatt av å sammenligne alle barn. Snuppa mi er 8 mnd og bruker str 80 i klær. Hun var 74 cm og 9,7 kg på 7 mnd kontrollen. Absolutt alle må kommentere hvor svær hun er, og at hun ser ut som hun er godt over året.. *Grrrr*

Skrevet

Så bra at alt stod bra til i b.hagen:-)

På siste kontroll var gutten min nesten 20 mnd.Da veide han 12,4 kg og var 90 cm.Mange som syns han er veeeldig stor,og kommenterer det stadig.Og det er mange som snakker til han som om han skulle være eldre enn han er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...