Gå til innhold

Sår i valkene rundt halsen. Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med at jenta mi blir sår i valkene rundt halsen. Det blir klamt og lukter surt. Er påpasselig med å vaske grundig hver dag. Har også prøvd div. kremer og talkum. Noen gode råd på hva som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørk godt og dryss litt potetmel på. Det hjelpte på min sønn...

Skrevet

Hei! Vi har d samme problemet her, jenta vår blir sår i valkene på halsen og under armene.. Vi vasker og tørker henne godt og så har vi på pudder (blir også brukt som bleie-pudder)!:) Hvis vi gjør dette på kvelden er hun mye bedre igjen på morgenen!:)

Skrevet

Det hjelper med zink salve på jenta mi.

Skrevet

Potetmel er helt supert på slikt, da blir det helt tørt! Ville ikke klint på krem, det kan stenge fuktigheten inne og gjøre det verre...

Skrevet

her bruker vi talkum pudder på halsen og under armene hver kveld og morgen.. gullet gulper en del så da blir det fort fuktig og sårt.. men talkum pudder funker kjempe bra her!

Skrevet

om det lukter surt kan det være at hun har fått sopp i valkene, prøv med canesten salve:)

Skrevet

sleit med det samme siden hun sikla mye. jeg hadde på henne smekke å bytte ofte! smurte ike på noe! det beste for huden er at det er tørr åså la den ornde opp selv,kremer o.l kan bare irritere eller gjøre det verre!"men du må nesten bare se hva som hjelper men iallefall prøv å holde huden under der tørr å legg barnet på magen etter bad o.l for da er det lettere å komme til me håndkle.å barnet få lufta halsen godt! lykke til..:)

Skrevet

Det som har funket best på mine barn er å bruke pyrisept(flytende)på en bomullspad og vaske med det i folder rundt halsen.Dessuten er det jo ikke noe kliss og trenger ikke å vaskes bort!!!!!!!

Skrevet

Jeg spurte barnelegen på gullsmokken og han anbefalte Mildison krem ( =snill cortisonkrem) i 3-4 dager. Den fåes kjøpt på apoteket.

Har ikke prøvd det selv enda.. har smurt med a-creme til nå og tenkte å se om det hjelper først.

Skrevet

Brulidine . Fås kjøpt på apotek.. Er for sår hals..

Skrevet

A derma bruker vi... sliter med det samme vi også... særlig da det var varmt ute, sa var han skikkelig ille.. men a derma kremen hjalp veldig :)

Skrevet

På apoteket får du kjøpt en a-derma spray (hvit og blå) som er til nettopp dette. Den er superbra!

Skrevet

Nå har du jo fått mange tips; men prøv iallfall potetmel/talkum før du går til innkjøp av allskens kremer. Da blir det heeelt tørt!

Skrevet

Jan Øivind ble også veldig sår i halsgropen, av melk som rant eller sikling.

Vi har kjøpt hele A derma serien, men den synes jeg blir for "tykk av sink", (selv sprayen), men denne serien er SUPER FOR SÅR STUMP.

Derimot har vi kjøpt enda en salve på apoteket som heter:

AVÈNE CICALFATE, dette er en antibakteriell krem.

Denne er helt fantastisk. Huden blir ikke klissete, får puste og legger ikke igjen noe rester etter "mye" bruk. Så hver gang JØ får litt sårhet, 1 kveld med dette og det er borte dagen etter.

Men det er viktig å vaske området godt først og tørke det, gjerne med kaldluft på føneren :D

Andre jeg kjenner bruker pudder, men jeg er litt redd for allergi. Pudderet kommer da rett under nesen. Men de som bruker pudder, sier de er kjempe fornøyde.

Man finner vel et produkt som fungerer og så holder man deg til det :D

Lykke til!

Skrevet

Virker som dette er et kjent tema for mange.

Jeg prøvde først vanlig sinksalve, den hadde virkning men problemet var å få vasket vekk sinksalven igjen..(er jo litt vanskelig å komme til, og når jeg brukte babyolje for å vaske vekk sinksalva, syntes jeg at jeg likevell måtte gni litt, noe som ikke er spess ønskelig når det er sårt fra før.)

Så prøvde jeg potetmel, men det klumpet seg litt.

Deretter talkum, som ikke klupet seg, men hadde ikke så mye virkning.

Var på HS å fikk råd:

-kjøp noe som heter 'Silulen' fikk jeg som råd. Det er en type sinksalve, men med bare 20% sink i (så vidt jeg kan huske), også inneholder den vel kammileekstrakt eller noe i den duren..

Jeg prøvde...å etter 1 natt så var prinsessa nesten bra! Både under armer og under haken.

Har du SebaMed sin baby-stellekrem kan du prøve denne..den innehlder de samm stoffene og fungerer også veeeldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...