*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 I går kveld var det på an igjen....hyling og skriking - ville ikke ha pupp og sovnet helt utslitt mens jeg rugget henne frem og tilbake... Fikk lagt henne i sengen sin da hun sovnet og hadde akkurat duppet av da hun begynte å sutre og kave i søvne - mens hun suttet seg på hendene...dette var ca en halvtime etter at jeg hadde fått henne til å sove. Så våkner hun helt og på an igjen med hylingen... Ingenting funker, ikke pupp og ikke byssing. Tenker jo at hun MÅ da være sulten siden hun ikke har fått mat siden tidlig på kvelden (kl er nå ett) og siden hun sutter på hendene sine i søvne...men hun hyler som besatt når jeg legger henne til puppen. Men jeg blir sittende sånn i en stund og til slutt tar hun puppen, og super nedpå. Da hun endelig sovner igjen, sov hun i 4 timer! Det er dobbelt så lenge som vanlig - så det er jo tydelig at hun er sulten....men hva i all verden skal jeg gjøre siden hun tydeligvis ikke vil ha puppen? Hver kveld er det like vanskelig å få henne til å ta puppen - hun drikker litt, men ikke skikkelig. På dagen drikker hun veldig greit - men som sagt, når kvelden og natten kommer vil hun ikke ha - selv om hun er sulten....what to do?! Har tidligere prøvd å pumpe meg for å gi henne flaske om kvelden, men det gikk ikke mer enn en gang - nå hyler hun bare jeg prøver å gi henne flasken...så det er jo heller ikke noen løsning.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Hmm, jeg har egentlig ikke peiling selv. Tror brystvegring pleier å være motsatt, liksom: At de ikke vil spise på dagen, men derimot om natten når det er mørkt og stille... Kanskje du skal legge det ut på ammedebatten? Ellers kan det jo være tenner? HAr du prøvd å gi henne en Paracet før natta? Det hjalp da det sto på som verst her...
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2007 Hun er bare 6 uker...så det er kanskje litt tidlig for tenner - og hun har ikke feber eller noe.
Neijasså... Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Dette rådet høres sikkert tåpelig ut, men har fungert på begge mine jenter når de har vært sånn: rist (kraftig) på det ene benet hennes mens du legger henne til og fortsett med det mens hun drikker. Gjerne litt opp og ned, fram og tilbake, med og uten knebøy. Prøv deg fram... Mine har i hvert fall i perioder vært sånn at de ikke klarer å konsentrere seg om drikking når de er trøtte, men hyler heller i frustrasjon og sult. Ved å riste på benet så virker det som om de blir fokusert på det heller enn på at de er trøtte, og så drikker de problemfritt.
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2007 Takk for tips - alt skal prøves;o)
Gjest Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Er jo enkelte som er veldig tidlig ute, min klødde fra han var 8 uker, og den første tanna kom da han var 3,5 mnd. I og med hun tygger på hendene sine som du beskriver over her... Men jeg vet ikke da, var bare en tanke.
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2007 Hun tygger ikke på hendene sine - men sutter. Kan jeg prøve med litt dentinox kanskje...?
En liten mamma Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Festlig tips, AlmaAta! Alt bør jo prøves! Hedda hadde en periode i 2 måneders alderen hvor ho bare grein da ho skulle få kveldspuppen. Fikk da råd av ei veninne om å lure henne med sutten -altså putte sutten i munnen og bysse til ho roet seg, for deretter å lirke ut sutten og putte puppen inn. Dette funket utmerket for oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå