*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 I går kveld var det på an igjen....hyling og skriking - ville ikke ha pupp og sovnet helt utslitt mens jeg rugget henne frem og tilbake... Fikk lagt henne i sengen sin da hun sovnet og hadde akkurat duppet av da hun begynte å sutre og kave i søvne - mens hun suttet seg på hendene...dette var ca en halvtime etter at jeg hadde fått henne til å sove. Så våkner hun helt og på an igjen med hylingen... Ingenting funker, ikke pupp og ikke byssing. Tenker jo at hun MÅ da være sulten siden hun ikke har fått mat siden tidlig på kvelden (kl er nå ett) og siden hun sutter på hendene sine i søvne...men hun hyler som besatt når jeg legger henne til puppen. Men jeg blir sittende sånn i en stund og til slutt tar hun puppen, og super nedpå. Da hun endelig sovner igjen, sov hun i 4 timer! Det er dobbelt så lenge som vanlig - så det er jo tydelig at hun er sulten....men hva i all verden skal jeg gjøre siden hun tydeligvis ikke vil ha puppen? Hver kveld er det like vanskelig å få henne til å ta puppen - hun drikker litt, men ikke skikkelig. På dagen drikker hun veldig greit - men som sagt, når kvelden og natten kommer vil hun ikke ha - selv om hun er sulten....what to do?! Har tidligere prøvd å pumpe meg for å gi henne flaske om kvelden, men det gikk ikke mer enn en gang - nå hyler hun bare jeg prøver å gi henne flasken...så det er jo heller ikke noen løsning.
Nit@™ Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Jeg oppdaget at jeg ble urolig selv når småtten ble urolig, også var det gjort. Satt meg godt til rette, bestemte meg for at dette får ta den tiden det tar. Vugget og sang, strøyk og koste. 3 kvelder etter var vi i rute igjen. Sangen beroliget både meg og han. Kanskje du er urolig fordi du vet at det blir skrik og urolighet?
mamma til 2 små Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 kan det hende at du har lite melk på kveldstid? det hadde jeg ihvertfall.
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2007 Prøvde det i går tidligere på kvelden - men hun bare gren på nesen og spyttet det ut igjen:o( Skal ikke være lett med disse små, nei...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Jeg drev sånn med vesla mi til både vektkurven og mor fikk seg en knekk. Da var det mme etterpå og jenta spiste, sov og var fornøyd. Prøv med andre typer smpkk på flaska, nuk er ofte enklere i starten. Har ingen gode råd, men det er fortvila når det står på.
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2007 Ja, det var det jeg tenkte da jeg begynte å pumpe meg om morgenen for å gi om kvelden - for da merket jeg at hun hadde begynt å blir veldig grinete om kveldene og ble liksom sint når hun lå på puppen - men nå føler jeg at jeg har mer melk om kveldene egentlig. Det sprenger i allefall på - spesielt siden hun ikke drikker noe særlig om kveldene.
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2007 Hvor får jeg kjøpt slike nuk-flasker? kan ikke huske å ha sett dem noen steder...
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2007 Ja, -:¦:-Nita@ & firkløveret-:¦:-, jeg blir etterhvert veldig stresset og ut av meg når hun holder på sånn - men jeg prøver å være rolig i begynnelsen i allefall...i går satt jeg og strøk henne over neseroten mens jeg vugget henne og sang - hun sovnet jo av det til slutt da....men ville jo ikke ta puppen - som er hele problemet virker det som:o(
MammantilKaja Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 Hadde det sånn en periode... Når hun var overtrøtt og utolmodig så gikk det ikke... Men når vi lå i sengen så gikk det.Var sånn noen ganger på dagen også og da måtte vi dra hjem for å mate.. Nå ligger hun fint på ammeputa:) Prøv en annen stilling, Sitt, ligg, stå, prøv tvillingstilling, eller få roet henne ned først!
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 7. september 2007 Hun er snart 6 uker - så det er nok litt tidlig med grøt enda;o)
Hufsla Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 kan jo være at du bare ikke får det til å renne? Kanskje du skulle prøve sånn nesespray. Er det oxytosin tro? Hadde jeg tenkt på det så hadde nok jeg amma lenger...
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 7. september 2007 Jeg har pleid å ligge i sengen å amme henne om kveldene - de første ukene gikk dette veldig fint og hun drakk bra og sov greit - men det har totalt forandret seg. Prøvde i går å sitte med ammeputen min i stuen sånn som jeg bruker på dagen (siden hun da drikker greit) uten at det gjorde det noe lettere. Skjønner ikke meg på logikken hennes, jeg...er hun sulten, så spis! *oppgitt*
Gjest Skrevet 7. september 2007 #15 Skrevet 7. september 2007 Klarer du å lirke i henne puppen etter hun har sovnet? Det var det eneste som funket på mini en periode når han holdt på slik. Han også hyyyylte ved puppen, spesielt om kvleden, aner ikke hvorfor egentlig. Han drakk litt, så bare kavet og gråt han etterpå. Men, når han var sovnet skikkelig, så var det enklere, han drakk seg rett og slett mett i søvne. Om det er noen trøst gikk det faktisk over av seg selv etter et par uker.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. september 2007 #16 Skrevet 7. september 2007 På de samme stedene hvor de har nuk smokker. Utstyrsbutikker og lekebutikker. Ikke i dagligvare.
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 7. september 2007 Skulle hun ikke blitt like stresset om dagen da, om det var det som gjorde det? Jeg aner ikke....kanskje det hadde hjulpet - må vel ha resept på den? Det drypper jo av puppene mine når jeg får nok melk, men kanskje det ikke har noe å si for hvordan hun får den ut? *riste på hodet* er jo en hel vitenskap dette...
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 7. september 2007 Ok - så de har dem ikke på apoteker og sånn heller?
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 7. september 2007 Hmmmm - det skal prøves! Ja, får virkelig håpe det går over etterhvert....og at hun tar til fornuften;o)
Neijasså... Skrevet 7. september 2007 #20 Skrevet 7. september 2007 Svart deg på Småtroll, men legger det ut her også: Dette rådet høres sikkert tåpelig ut, men har fungert på begge mine jenter når de har vært sånn: rist (kraftig) på det ene benet hennes mens du legger henne til og fortsett med det mens hun drikker. Gjerne litt opp og ned, fram og tilbake, med og uten knebøy. Prøv deg fram... Mine har i hvert fall i perioder vært sånn at de ikke klarer å konsentrere seg om drikking når de er trøtte, men hyler heller i frustrasjon og sult. Ved å riste på benet så virker det som om de blir fokusert på det heller enn på at de er trøtte, og så drikker de problemfritt.
Hufsla Skrevet 7. september 2007 #21 Skrevet 7. september 2007 hihihi, sikkert et godt råd, men jeg måtte jo flire litt da:-D
Expat Skrevet 7. september 2007 #22 Skrevet 7. september 2007 Det høres ut som tannkløe dette her, har du snakket med hs om smertestillende til henne? Da får hun tatt brystet bedre også.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. september 2007 #23 Skrevet 7. september 2007 Ikke apotek 1 som er her i alle fall.
*Rutletutt* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #24 Skrevet 7. september 2007 Tannkløe så tidlig som ved 6 uker? Ja, det kan vel være...har ikke tenkt tabken at hun kunne få tenner så tidlig siden storebror ikke fikk tenner før han var 6 mnd...kan det hjelpe med den dentonexen da, eller annen smertestillende? Skal til hs på mandag, så får høre med henne da.
Expat Skrevet 7. september 2007 #25 Skrevet 7. september 2007 Jada, pappan min var født med tenner han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå