Peika Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 var på ultralyd på sykehuset, og legen estimerte babyen til å være 3561 gram, og syntes dette var MYE. Er 38+4, og fikk streng beskjed om å være mye i bevegelse. Har ikke vært engstelig for fødsel før, men nå ble jeg det. Dumme dama. Det er da ikke så mye med 3500 gram tolv dager før termin, er det det da? Blir satt i gang senest 29 september, hvor mye kan han vokse på tre uker? Noen som vet sånn ca? Hun gav meg inntrykk av at jeg kom til å få en monsterstor unge hvis jeg gikk til termin.
@nemone Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Jeg har egentlig ikke noe svar til deg, men jeg ville tatt estimeringen med en klype salt. Jeg var på to UL for 3 uker siden i samme uka, den ene legen estimerte til 2400 gram, den andre til 3300. Med 3 dagers mellomrom..... Med førstemann bommet de med 500 gram dagen før hun ble tatt med KS. Så de kan ta veldig feil... Synes forøvrig ikke 3500 hørtes mye ut i det hele tatt, ligger ikke snittet på 3800 eller noe sånt? Mener det er 150 - 200 gr de legger på seg i uka så det høres helt normalt ut til termin hvis målingen er riktig spør du meg.
Mamman til 2prinser&1prinsesse Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Jeg har født begge mine gutter ca 1 uke før termin og vekten har vært 4100-4200 g på begge to - så da klassifiserer vel de til å være mega monsterunger de da?? Jeg måtte spør jordmor på ul denne gang hvordan det ville bli i forhold til eventuell overtid denne gangen - nei det måtte jeg ikke tenke på, de var da ikke redd for store unger!! Nei det gikk så fint så.... Jeg er vel litt redd innerst inne, men prognosene ser nok litt verre ut for meg enn for deg;o)
Peika Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 ja må få presisere at selv synes jeg ikke det hørtes så skrekkelig mye ut! Hadde nesten regnet med ganske stor unge, siden jeg selv var 4400 gram når jeg ble født. Det var bare reaksjonen til legen som skremte meg. Virket som at hun mente at jeg kunne regne med en problematisk fødsel pga stor unge. Det gåt vel bra for oss begge tenker jeg:) Synes bare det var unødvendig av henne å være så streng. Men hvis det stemmer med 150 -200 gram i uka, så er han da oppe i maks rundt 4200 gram, og det skal jeg vel kunne klare:) Og som nevnt over her, så kan hun jo ha tatt grundig feil og. Håper uansett på fødsel i dag, så da slipper jeg å bekymre meg videre:) (men det ser dårlig ut....ingen vondter her i gården enda...)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 syns ikke dette var en veldi stor unge jg! selv fødte jg 17dager før termin og jenta var 3760g selv er jg ikke så veldi stor!( 1,55cm og 50 kg) før jeg ble gravid!) dette gikk helt fint var ikke værre enn nr 2 som var en kilo lettere! dette går kjempe bra! din baby blir sikker noe det samme hvis du går til termin ca! ingen garanti selfølgelig! lykke til!
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 legene har en sikkerhetsmargin på 500g når de tar å måler ul-vekt..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Gjennomsnittsvekten regner de rundt 3600, og at de legger på seg mellom 200-250g de siste ukene. Det var iallfall det jeg fikk beskjed om da jeg var på vektesteminering:) Men de kan ta feil, som noen sa 500g i+&-.. De sa til meg at det var vanskelig for det var det svakeste leddet de hadde når de skulle gjette vekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå