Gå til innhold

2 Års kontrollen.. Hva blir gjort?? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke før om 2 mnd da.. he he.. Men har fått innkallelse allerede.. Står at de sjekker språk og fysikk.. Hvordan sjekker de språket i den alderen.. Er det slik at de peker i en bok ol og spør om de kan si hva det er??

Og måling og veiing sef..

Hva var målene på deres små på 2 års kontrollen.. Redd for at mini er ganske langt over snittet og at hs skal si noe om vekten hans .. men men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss ble hun veid og målt også hadde vi en samtale med helsesøster bare. Hun satt litt på gulvet og lekte till med dattra mi og observerte henne og vi pratet litt om hvordan hun er, kosthold og jeg fikk litt råd om oppdragelse - men det var fordi jeg spurte. Det er vel litt forskjellig praksis fra kommune til kommune tror jeg. Her er neste kontroll først når hun er fire år igjen. Men vi kan komme innom om det er noe da. Nå kan jeg også veie henne på badevekta hjemme.

Skrevet

Her er det slutt på 2 årskontroll, så snupp skal ikke før hun er 4 år. Men storesnupp var på kontroll, tenke, tenke....tror de målte, veide og sjekket språket. Hadde masse leker på gulvet, bil, bok, dukke, seng, dyne, osv...sånne vanlige ting de fleste har/kjenner til, og så observerte de henne og spurte henne hva de forskjellige tingene var.

Skrevet

Her er det heller ingen 2 årskontroll. Mener de sa at det ikke var noe før 3 år..

Skrevet

I Hamar kommune blir 2 års kontrollen gjort i barnehagen , for de som har plass der.

Ellers blir en visst kalt inn.

Mi blir 2 i morgen , men har ikke fått innkalling enda.

Skrevet

Vi har fått innkallelse til hs.. Mini har ikke fått barnehageplass han.. =/

Skrevet

veide og målte som alltid.. ellers snakket vi bare med helsesøster og hun hadde en pose med leker. tok de frem og spurte jenta mi om hva tingene var. hadde en dukke og seng o.l. og spurte f.eks dukken er trøtt, hvor kan dukken sove hen? osv. sånn.

var inne hos barnelegen men snuppa var så sur at han fikk ikke sett mye på henne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...