Gå til innhold

hvordan sover deres 3-4 gml baby på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en gutt som sover fra 20.00-07.00 med to spisepauser innimellom. Dette er en god rutine nå som han aldri avviker fra. Men jeg sliter med å få til søvnrutine på dagen. Synes det er vanskelig å vite når han er trett..eller om han bare er litt sutren. Nå sover han (veldig ca da) fra 08.30-0900 så sover han fra 11.00-11.30 å så kanskje fra 12.30-14.30. Men den lange økten må jeg trille ham den siste timen, ellers så blir det bare en time. Er dette lite søvn? Føler han er litt utålmodig å småsur innimellom som antagelig stammer fra for lite søvn. Men han styrer jo de selv egentlig. Noen gode råd her? Begynner å føle meg litt som en dårlig mamma som ikke klarer å tolke sønnen min

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lett å tolke de små da, det har vi nok problemer med alle mann:) Jeg lar det aldri gå mer enn to og en halv time mellom sovingen på dagtid, da begynner hun å bli småsutrete og er trøtt. Som regel går det ca to timer. Med en gang hun gjesper eller gnir seg i øynene er det rett i seng. Når hun vil våkne så våkner hun. Hun har sover som regel ganske lenge en gang i løpet av dagen, de andre gangene er det kanskje en snittid på tre kvarter.

Jeg ville nok forsøkt å få lagt ham en gang til etter klokken 14.30, for fem og en halv time er ganske lenge å være våken for en liten kropp:)

Jeg var tidligere veldig redd for å la henne sove noe særlig på ettermiddagen for jeg var redd det kom til å gjøre henne mindre trett på kvelden. Men det er ikke noe problem for oss i hvertfall, hun blir bare lettere å legge siden hun ikke rekker å bli skikkelig overtrøtt.

Etter at hun begynte å sove på ettermiddagen tar det skjeldent mer enn ti/ femten minutter med mating og synging før hun har sovnet for natten.

Lykke til!!!!

Skrevet

Tja, min sover egentlig ikke noe mer på dagen enn din, men vi har siste soveøkta lenger ut på ettermiddagen. Han blir trøtt og sutrete i 20-21-tida uansett hvor lenge han har sovet på ettermiddagen, så har funnet ut at det ikke gjør noe å la han sove fram mot kl 18-19.

Men ellers så styrer barna dette med søvn selv i grunn. Her varer han som regel i 2 timer på dagtid før han blir trøtt igjen, så jeg pleier å legge han etter to timer uansett.

Hva med å la han våkne når han vil den økta han sover fra ca 12:30, også legge inn en soveøkt til litt senere på ettermiddagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...