Stolt mamma for første gang Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Hei, jeg har en gutt som sover fra 20.00-07.00 med to spisepauser innimellom. Dette er en god rutine nå som han aldri avviker fra. Men jeg sliter med å få til søvnrutine på dagen. Synes det er vanskelig å vite når han er trett..eller om han bare er litt sutren. Nå sover han (veldig ca da) fra 08.30-0900 så sover han fra 11.00-11.30 å så kanskje fra 12.30-14.30. Men den lange økten må jeg trille ham den siste timen, ellers så blir det bare en time. Er dette lite søvn? Føler han er litt utålmodig å småsur innimellom som antagelig stammer fra for lite søvn. Men han styrer jo de selv egentlig. Noen gode råd her? Begynner å føle meg litt som en dårlig mamma som ikke klarer å tolke sønnen min
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Det er ikke lett å tolke de små da, det har vi nok problemer med alle mann:) Jeg lar det aldri gå mer enn to og en halv time mellom sovingen på dagtid, da begynner hun å bli småsutrete og er trøtt. Som regel går det ca to timer. Med en gang hun gjesper eller gnir seg i øynene er det rett i seng. Når hun vil våkne så våkner hun. Hun har sover som regel ganske lenge en gang i løpet av dagen, de andre gangene er det kanskje en snittid på tre kvarter. Jeg ville nok forsøkt å få lagt ham en gang til etter klokken 14.30, for fem og en halv time er ganske lenge å være våken for en liten kropp:) Jeg var tidligere veldig redd for å la henne sove noe særlig på ettermiddagen for jeg var redd det kom til å gjøre henne mindre trett på kvelden. Men det er ikke noe problem for oss i hvertfall, hun blir bare lettere å legge siden hun ikke rekker å bli skikkelig overtrøtt. Etter at hun begynte å sove på ettermiddagen tar det skjeldent mer enn ti/ femten minutter med mating og synging før hun har sovnet for natten. Lykke til!!!!
Gjest Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Tja, min sover egentlig ikke noe mer på dagen enn din, men vi har siste soveøkta lenger ut på ettermiddagen. Han blir trøtt og sutrete i 20-21-tida uansett hvor lenge han har sovet på ettermiddagen, så har funnet ut at det ikke gjør noe å la han sove fram mot kl 18-19. Men ellers så styrer barna dette med søvn selv i grunn. Her varer han som regel i 2 timer på dagtid før han blir trøtt igjen, så jeg pleier å legge han etter to timer uansett. Hva med å la han våkne når han vil den økta han sover fra ca 12:30, også legge inn en soveøkt til litt senere på ettermiddagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå